سئو فروشگاه اینترنتی با وردپرس
سئو فروشگاه اینترنتی وردپرسی بهینه سازی موتورهای جستجو سایت فروشگاهی وردپرس
دریافت رپورتاژ آگهی برای دسته بندی های پر رقابت نیز می تواند باعث افزایش رتبه شود. کمی قبل تر به شما گفتیم که باید کلمات کلیدی مرتبط با کارتان را پیدا کنید و آنها را در سایت خود با چگالی مناسب به کار ببرید. در واقع شما باید با کمک کلمات کلیدی هر محصول، توضیحاتی را برای آن بنویسید. در ادامه اموزش سئو فروشگاهی، نوبت به انتخاب عنوان بهینه برای صفحات می رسد. پس از آنکه عنوان مناسبی برای هر صفحه انتخاب کردید، باید URL آن را نیز بر اساس اصول سئو انتخاب کنید. به عنوان نکته پایانی هم توجه کن از افزونههای غیر اصلی هیچ وقت استفاده نکن.
همچین استفاده از کلمات کلیدی در تگ آلت تصاویر میتواند به بهبود سئو کمک کند. در ضمن تمام موارد بهینه سازی ظاهر سایت و چیدمان مناسب آن از نظر UI/UX توسط کارشناسان این مجموعه بررسی شده و تمام اقدامات لازم برای خرید راحت کاربر انجام می شود. این امر به کمی کارآگاهی برای جستجوی لینک های شکسته محصولات و خدمات، مشابه آنهایی که شما ارائه می دهید؛ نیاز دارد. هنگامی که یک لینک شگسته را پیدا کردید، با مالک سایتی که لینک شکسته از آن اوست، تماس بگیرید تا به جای آن به سایت شما لینک بدهد. از آنجایی که لینک های شکسته می توانند به سئو آسیب وارد کنند، این یک راه حل سودمند برای هر دو طرف است.
پس باید به فکر همهی کاربران با سطح متفاوتِ دانش کار با سایت باشید. باید در قسمتی از سایت فیلترهای مختلف را برای قسمت، دستهبندیها، برندها، نوع محصول و …. کاربر با کمک فیلتر میتواند به راحتی محصول مورد نظر خود را با قیمتی که میخواهد، پیدا کند. به عنوان مثال اگر محتوای سایت فروشگاهی شما در مورد کفش کوهنوردی است، باید نام و متن جایگزین تصویر نیز به این موضوع مرتبط بوده و کلمه کلیدی همین حوزه باشد. بهتر است آدرس هر بخش از سایت فروشگاهی به شکل زیر باشد؛ به این ترتیب تاثیر مثبتی در سئو سایت فروشگاهی و رضایت کاربر خواهد داشت. استفاده از کلمات کلیدی مرتبط با صفحه در عنوان و توضیحات متا، این اطمینان را به گوگل و مشتری می دهد که این صفحه دقیقا به همین موضوع سرچ شده پرداخته است.
با افزایش استفاده کاربران از موبایل، تبلت، لپ تاپ و سایر نمایشگرها وجود یک سایت ریسپانسیو ضروری است؛ تا در تمامی دستگاهها به خوبی نمایش داده شود. اگر کاربران سایت شما را باز کنند و با المانهای بهم ریخته یا فونت ناخوانا روبرو شوند، سایت را ترک میکنند. %67 کاربران از سایتهایی خرید میکنند که با موبایل سازگار هستند؛ بنابراین طراحی سایت ریسپانسیو اهمیت زیادی دارد. نکات مهم برای طراحی سایت فروشگاهی ریسپانسیو و نحوه بررسی ریسپانسیو بودن سایت را در این ویدئو ببینید. یکی از اقدامات اولیه برای طراحی هر سایت، فعالسازی گواهی SSL یا پروتکل HTTPS است.
با این امکان به صورت مستقیم میزان فروش سایت شما را نیز افزایش می دهد. در محتوا " بهترین ابزار چت سایت " به شما ابزارهای مفید و کاربردی را معرفی برای فعال سازی چت آنلاین در فروشگاه اینترنتی معرفی کرده ایم. توضیحات محصولات را به نحوی بنویسید که حداقل یک بار کلمه کلیدی در آن به کار برود و کاربران فروشگاه اینترنتی شما با خواندن آن بتوانند تمام اطلاعات لازم در مورد آن محصول را به دست بیاورند. دومین موردی که باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید، توضیحات متای هر محصول است. پیش از آنکه سایتی را در نتایج گوگل باز کنید، توضیحات کوتاهی در حدود 2 خط را می توانید مشاهده کنید. اصولا با توجه به این توضیح و در نظر گرفتن عنوان صفحه، تصمیم می گیرید که روی سایت کلیک کنید یا خیر.
بهتر است بدانید که در طراحی سایت فروشگاهی، اگر معماری آن اصولی و مناسب نباشد، آتوریتی صفحه اصلی بین صفحات سایت شما به صورت بهینه و یکسان تقسیم نمی شود. در این آموزش سئوی فروشگاهی شما خواهید آموخت چگونه یک استراتژی سئو برای فروشگاه اینترنتی خود طراحی کنید. در این آموزش به جنبههای مختلف سئو سایت فروشگاهی از جمله نکات تکنیکال، تحقیق کلمات کلیدی در سایت فروشگاهی و نکات محتوایی در سایت فروشگاهی خواهیم پرداخت. موارد ذکر شده در این مقاله فارغ از اینکه شما از وردپرس، مجنتو، دروپال، شاپیفای و … برای طراحی سایت فروشگاهی خود استفاده کردهاید به شما در افزایش رتبه سایت فروشگاهی کمک خواهد کرد. برای اینکه بتوانید در نتایج جستجو ظاهر شوید و به اصلاح صفحاتتان در گوگل رتبه بگیرند، باید سایت خود را بهینه کنید. افزونه رنک مث یکی از افزونههای قدرتمند و نوظهور برای سئو سایت وردپرسی است که تنظیماتی مانند فعال کردن نقشه سایت، سئو تصاویر و پستها، اسکیما، ریدایرکتها، رتبه بندی کلمات کلیدی و غیره را دارد.
بک لینک های را به عنوان تبلیغات دهان به دهان برای سئو در نظر بگیرید. در سئو سایت فروشگاهی و به طور کلی در کل سئو سایت ها، کسب بک لینک یک استراتژی بهینه سازی خارج از صفحه یا همان سئو خارجی است که بر ایجاد اعتبار و اعتماد شما متکی است. سئو چیست؟به بیان ساده، سئو فرآیندی است که در آن شما سایت بهینهای را برای موتورهای جستجو میسازید. این امر دقیقا به چه معنی است؟ خب، راستش را بخواهید؛ هرچه سایت وردپرس بهینهتر باشد، شانس بیشتری پیدا میکند که در اولین صفحه نتایج جستجوی گوگل ظاهر شود و این یعنی آخر خوشبختی سایت! یکی از مهم ترین نکات در سئو محصولات وردپرسی، بهینه کردن سرعت فروشگاه برای کاربران سایت است. زمانی که کاربران یک فروشگاه اینترنتی، مدت زمان زیادی را برای لود شدن یک صفحه منتظر بمانند، در نهایت خسته شده و صفحه سایت شما را می بندند.
با استفاده از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی رایگان و پولی مانند کیوردچی و SEMrush، کیوردهای حوزه خود را به همراه حجم سرچ آنها پیدا کنید و آنها را برای صفحاتتان هدف گذاری کنید. البته بهترین ابزار برای تحقیق کلمات کلیدی، نتایج گوگل یا همان SERP است. این راهنمای جامع به شما کمک میکند تا با انجام گامهای ساده و بدون نیاز به دانش فنی و تخصصی خاص، سئوی وردپرس خود را بهبود داده و ترافیک ارگانیک سایتتان را افزایش دهید. افزایش خرید و حضور کاربران در سایت علاوه بر آنکه باعث افزایش درآمد شما میشود، این سیگنال را به موتورهای جستجو میفرستد که سایت شما از اعتبار بالایی برخورددار است. چراکه تصورشان این است که صرفا افزایش تعداد محصول (بدون گذاشتن وقت کافی برای معرفی کامل آن به مشتریان) میتواند باعث افزایش درآمد شود. یادتان نرود که برای تصاویر، متن آلترناتیو یا alt را در نظر بگیرید تا قابلیت کشف و دسترسی در نتایج تصویری گوگل را نیز داشته باشد.
همچنین می توانید در قسمت لوکال پک گوگل به کاربران نشان داده شوید. همچنین اگر تجربه کافی در این زمینه ندارید، بهتر است که ریسک نکنید؛ چرا که تاثیر ناشی از بک لینک های نامناسب می تواند تا ماه ها سایت فروشگاهی شما را از لیست نتایج گوگل حذف کند. بهتر است برای این کار از افراد با تجربه استفاده کنید یا برای " خرید بک لینک ارزان " توسط وب پویا از این لینک اقدام کنید. به یاد داشته باشید که راهاندازی یک فروشگاه اینترنتی تنها آغاز مسیر است. پس از راهاندازی، نیاز دارید که بهطور مداوم سایت خود را بهینهسازی کرده و از روشهای مختلف تبلیغات آنلاین برای جذب مشتریان استفاده کنید.
برای آشنایی کامل با نحوه استفاده از دستهبندی و برچسبها به این مقاله مراجعه نمایید. برگزاری کمپینها،جشنواره فروش و ارائه تخفیف یکی از بهترین راههای تشویق کاربران به خرید در سایت شماست. سعی کنید بر اساس مناسبتهای مختلف برای مشتریانتان تخفیفهای متنوع و جذاب در نظر بگیرید. بدین صورت هم میتوانید مشتریان جدید در فروشگاه اینترنتیتان ایجاد کرده و هم باعث شوید مشتریان قدیمی از شما مجددا خرید نمایند. شما اگر قصد دارید مشتریان تان فقط یکبار از فروشگاه اینترنتی تان خرید کنند، نیازی به این کار ندارید. اما اگر هدف شما این است که مشتریان خودتان را یک مشتری دائمی و وفادار سازید و همچنین تبلیغات دهان به دهان را در بین مشتریان و سایر آشنایان آنها رواج دهید باید روی برندسازی خودتان کار کنید.
پس از تکمیل تنظیمات اولیه، شما به داشبورد ووکامرس منتقل خواهید شد و در نهایت نوبت به طراحی فروشگاه اینترنتی خواهد رسید. بعد از اینکه وردپرس راهاندازی شد، نوبت دانلود و فعالسازی افزونه ووکامرس است. برای نصب افزونه ووکامرس ابتدا به پیشخوان مدیریت وردپرس بروید و سپس از طریق بخش افزودن افزونه، عبارت woocommerce را در کادر جستجو وارد کنید. موتورهای جستجو این صفحات را به عنوان صفحاتی با محتوای ضعیف میشناسند و معمولا آنها را نادیده میگیرند. برای جلوگیری از چنین اتفاقی باید به موتورهای جستجو بفهمانید که این صفحات در واقع یک توالی از صفحات هستند که همگی به هم مرتبطند. بنابراین بهترین حالت این است که این زمان و انرژی صرف صفحات مهمتر سایتتان شود.
این یعنی ترافیک بیشتری را به سمت سایت میآورد که موجب فروش بیشتر هم میشود. به یاد داشته باشید، گوگل صفحات را براساس الگوریتم رتبهبندی میکند. درصورتی که هیچ محتوای متنی در صفحه نباشد فقط باعث زحمت الگوریتم میشود. مانند بقیه سایتها، در اینجاهم سئو باید با تحقیق کلمات کلیدی آغاز شود. بدون تحقیق کلمات کلیدی، شما کورکورانه عمل میکنید و با تکیه بر حس ششم خود کار را پیش میبرید.
هر چه سرعت لود صفحات و پارامترهای سرعت سایت بهتر باشد،کارایی و پرفورمنس آن بالاتر رفته و امتیاز بالاتری در گوگل کسب میکند. یکی از مهمترین قدمهایی که برای ساخت یک فروشگاه اینترنتی قدرتمند باید انجام دهید، تدوین استراتژی تولید محتوا است. استراتژی تولید محتوا و تحقیق کلمات کلیدی یک نقشه راه بسیار خوب برای توسعه فروشگاه شماست. تدوین استراتژی تولید محتوا بدین صورت است که شما باید بر اساس محصولاتی که دارید کلمات کلیدی خود پیدا کرده و بر اساس آن کلمات کلیدی مقاله تولید کنید. استفاده از هر دوی این موارد توصیه می شود، اما لطفا نحوه برچسب گذاری در سایت های فروشگاهی را یاد بگیرد و بعد به سراغش بروید! استفاده غیر اصولی از برچسب ها می تواند باعث افزایش زامبی پیج و همچنین محتوای تکراری در سایت شما شده و در نتیجه به سئو سایت شما آسیب بزند.
حالا این را هم در نظر بگیرید که از مجموع این صفحه تنها 5000 صفحه قابل قابل ایندکس هستند. در صورت استفاده از CDN، به جای اینکه سایت شما تنها توسط یک سرویس دهنده میزبانی شود، محتوای موجود در سایتتان در شبکهای از سرورهای گوناگون در مکانهای مختلف جهان قرار میگیرد. به این ترتیب، وقتی کاربری قصد بازدید از سایتتان را داشته باشد، میتواند به نزدیکترین سرور موجود متصل شود. اما با معرفی Core Web Vitals گوگل تاکید بیشتری روی اهمیت صفحات با سرعت بالا گذاشت. بنابراین اگر قصد افزیش فروش از طریق سایت خود را دارید، حتما مطمئن شوید که صفحات سایتتان زمان بارگذاری کمی دارند.
در سایتتان به دنبال صفحاتی با محتوای یکسان اما URLهای متفاوت باشید، خیلی اوقات دلیلی برای وجود دو صفحه یکسان وجود ندارد. اگر فکر میکنید انجام این کار در تکتک صفحات سایت شما برایتان سخت است، سعی کنید از مهمترین صفحات شروع کنید. هنگام انجام این کار، راهی برای بهینهسازی واقعی هر صفحه وجود ندارد. Search Console گوگل یکی از ابزارهای ارائه شده توسط این ابرکمپانی است که با استفاده از آن میتوانید سایتتان را بهینهتر کنید. با استفاده از سرچ کنسول میتوانید بفهمید که کدام مطالب بازخورد بیشتری داشتهاند، کدام مطالب ورودی خوبی نمیگیرند، چه خطاهایی روی سایتتان هست و … . خیلی موقعها هم سئو کاملاً تخصصی میشود؛ اما یکی از بزرگترین مزیتهای وردپرس، افزونههای همهفنحریف این سیستم مدیریت محتواست که کار را برای آماتورها راحتتر کردهاند.
اما اگر به درستی مدیریت نشوند ممکن است منجر به کاهش سرعت لطمه به سئوی سایت شوند. سایت فروشگاهی باید واکنشگرا (Responsive) باشد و باتوجه به اندازه صفحه نمایشگر، چیدمان خود و اندازهها را تطبیق دهد. مثلا کسی برای کلیدواژه «طرز تهیه قهوه دم سرد»، صفحه محصول نمیسازد، چون این کار فایدهای ندارد. افرادی که این کلمه کلیدی را جستجو کردهاند، میخواهند روش دم کردن این نوع قهوه را یاد بگیرند، و قصد خرید تجهیزاتش را ندارند. جستجوهای مرتبط گوگل در قسمت (Searches Related to) قرار دارند و مشابه ویژگی کاملکردن خودکار کلمات است با این تفاوت که پیشنهادات در انتهای صفحه نمایش داده شدهاند. از طرفی چون موتورهای جستجو هنوز هم در درک کامل تصاویر مشکل دارند، میتوانند با استفاده از تصاویر با کیفیت و توصیفات متنی مناسب (alt text)، محتوای تصویر را بهتر درک کنند.
در اعمال تغییرات در فایل robots.txt نهایت احتیاط را داشته باشید و حتما در این زمینه از یک متخصص کمک بگیرید. اعمال تغییرات بصورت اشتباه در ویرایش این فایل میتواند سایت شما را به کلی از نتایج جستجو حذف کند. علاوه بر این، با توجه به اینکه CDNها محتوای موجود در یک سایت را کَش (cache) میکنند، به صورت خودکار، زمان بارگذاری کاهش مییابد. همچنین CDNها قابلیت این را دارند که به شکل بهتری حجمهای بالاتر ترافیک را مدیریت کنند. با افزایش سرعت بارگذاری، نرخ پرش کاهش پیدا میکند، احتمال تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری افزایش مییابد و خلاصه که به افزایش فروش منجر میشود. شما باید چیدمان صحیح یک صفحه محصول را بلد باشید و سعی کنید از سفارشی سازی کردن این صفحه بپرهیزید.
اگر کاربر محصولی را جستجو کرده و در سایت شما آن را پیدا کند اما موجود نباشد، به سرعت سایت را ترک کرده و به سراغ فروشگاه دیگری می رود. ابزارهای مختلفی برای بررسی سرعت سایت وجود دارد که با کمک آنها می توانید ایرادات سرعت سایت خود را برطرف کنید. در مقاله " افزایش سرعت فروشگاه وردپرسی با GTmetrix " به شما آموزش داده ایم که چطور با کمک این ابزار، سرعت سایت خود را بهبود ببخشید. همچنین اگر سایت فروشگاهی شما با وردپرس راه اندازی شده باشد، برای بهبود سرعت سایتتان می توانید از افزونه WP ROCKET استفاده کنید. با پیروی از این 10 مرحله ساده، میتوانید به راحتی یک سایت فروشگاهی حرفهای با وردپرس راهاندازی کنید و وارد دنیای تجارت آنلاین شوید. مطمئن شوید که مشتریان بدون مشکل میتوانند محصولات را به سبد خرید اضافه کنند، اطلاعات خود را وارد کنند و به درستی پرداخت کنند.
استفاده از افزونههای Cache وردپرس میتواند این پاسخگویی را سریعتر کند. آخرین بخش از خواندن و بالای کلید ذخیره تغییرات، عبارت نمایش به موتورهای جستوجو دیده میشود. دقت داشته باشید که اگر تیک این قسمت روشن باشد، موتورهای جستوجو محتوای سایت شما را بررسی نمیکنند و در نتیجه خبری از حضور در رتبههای برتر گوگل هم نیست. سئو (SEO) چیست؟ کلمه SEO مخفف Search Engine Optimization و در مفهوم به بهینهسازی سایت، برای درک بهتر توسط موتورهای جستجو گفته میشود. دیدگاههای کاربران شما، میتوانند به راحتی تعداد کاربران و اینکه چند نفر در سایت شما درگیر هستند را نشان دهد و همین امر موجب بهبود و ارتقای سایت شما میشود. برخی کامنتهای فیک وجود دارند که میتواند حتی به سئوی سایت شما آسیب بزنند.
پیدا کردن کلمات کلیدی هر محتوا و صفحه ای از سایت، نیاز به آموزش های کاملی دارد که در محتوا " چگونه کلمات کلیدی مقاله را پیدا کنیم؟ " قبلا به صورت کامل و گام به گام به شما آموزش داده ایم. اینجا باید به یکسری سوالات ساده درباره نوع محصول و فروشگاه اینترنتیتان پاسخ بدهید و اطلاعات شخصیتان را وارد کنید تا افزونه برایتان فعال شود. این گواهینامه یک لایه امنیتی به سایت شما اضافه میکند و تمام مروادت و دادههای روی سایتتان (مثل اطلاعات شخصی مشتریها، اطلاعات کارتهای بانکی، فایلها دیتابیس سایت و…) را ایمن و محفوظ نگه میدارد. WooCommerce همچنین از گزینههای پرداخت شخص ثالث مانند Stripe ،فPayPal و Apple Pay پشتیبانی میکند. در این مرحله باید افزونه درگاه پرداخت انتخابی خود را نصب و به فروشگاه آنلاین خود متصل کنید یا خرید افزونه آن را از WooCommerce Marketplace انجام دهید. ما در مقالهای بهترین قالب فروشگاهی وردپرس را بررسی و معرفی کردیم، با مراجعه به این مقاله با بهترین قالب های فروشگاهی وردپرس آشنا و بهترین قالب متناسب با نیاز خود انتخاب کنید.
با کسب رتبه در گوگل شما قادر خواهید بود مشتریان خود را افزایش دهید و فروش خود را افزایش دهید. وابستگی مستقیم درآمد و فروش نشان از اهمیت توجه به سئوی سایت فروشگاهی دارد. باتریها ممکن است براساس آمپرساعت و بر اساس مدل ماشین در دسته بندیهای متفاوتی قرارگیرند. در این صورت یک مدل خاص از باتری هم در دستهی مثلا 55 آمپری قرار میگیرد و هم دستهی باتریهای مناسب برای ماشین پژو 206. در بعضی موارد ممکن است یک محصول را بتوان از 5 یا 6 راه مختلف پیدا کرد. در این صورت، موتورهای جستجو، این URLها را به عنوان صفحات تکراری خواهند شناخت.
برندسازی به شما کمک می کند تا مشتریان بلقوه خود را به مشتریان بالفعل تبدیل کنید؛ در واقع با برندسازی این امکان را فراهم می کنید که مشتریان مجددا به سایت شما مراجعه کنند. برندسازی سبب می شود تا نام برند شما دهان به دهان بین کاربران گشته و در نتیجه آنها با سرچ مستقیم آدرس سایت یا نام برند، برای خرید از شما اقدام کنند. این افزونه نسبت به افزونه یواست جدید تر بوده و به دلیل امکاناتی که دارد، توانسته به سرعت در میان مردم محبوب شود. افزونه رنک مث طبق آخرین الگوریتم های گوگل در زمینه سئو طراحی شده است و برخی آن را کارآمد تر از یواست می دانند. اگر بخواهید صفر تا صد کار را خودتان برعهده بگیرید، فقط و فقط هزینه هاست و دامنه را باید بپردازید؛ چون وردپرس و افزونه ووکامرس کاملاً رایگان هستند و استفاده از آنها هزینهای برایتان ندارد.
قبلاً درباره انواع درگاههای پرداخت و نحوه دریافت آنها در مقاله «بهترین درگاه پرداخت اینترنتی کدام است؟ (معرفی ۱۰ درگاه پرداخت ایرانی)» صحبت کردهایم. در مقاله «اتصال دامنه به هاست» روش کار را به زبان ساده توضیح دادهایم و برای جلوگیری از طولانیشدن مقاله، دوباره تکرار نمیکنیم. علاوه بر این، خودتان هم میتوانید در ابزارهایی مثل گوگل ترندز (Google Trends) جستوجو کنید و فهرستی از محصولات پرطرفدار را ببینید و از آنها الهام بگیرید. ما قبلاً لیستی از اجناس پرفروش در سال ۱۴۰۳ را در مقاله «بهترین اجناس برای فروش اینترنتی» معرفی کردهایم که پیشنهاد میکنیم حتماً سری به آن مقاله بزنید و گزینههای موجود را به دقت بررسی کنید. با تعیین مناطق جغرافیایی و هزینههای ارسال، میتوانید فرآیند تحویل کالا را برای مشتریان ساده و شفاف کنید. همچنین، تنظیمات مالیات را بهطور دقیق وارد کنید تا قیمتها بهدرستی محاسبه شوند.
به گوگل می گوید که هر چند وقت یک بار در کدام بخشها به روزرسانی انجام میشود و به ایندکس مجدد نیاز دارند و در نهایت اولویت صفحات نسبت به یکدیگر را نیز تعیین میکند. بعد از این که ساختار موردنظر را طراحی کردید، نوبت به پیادهسازی آن و معرفی ساختار به گوگل از طریق سایتمپ یا نقشه سایت میرسد. برای برطرف کردن مشکل تعداد زیاد صفحات سایت، توصیه می کنیم ابتدا آن صفحاتی که در عرض چند ماه حتی یک فروش هم نداشته اند را حذف کنید. برای اطلاع از ترافیک صفحات سایت خودتان می توانید از ابزار گوگل آنالیتیکس بهره بگیرید. بعد از اینکه این صفحات را حذف کردید، روی بهینه سازی سایر صفحات خود وقت بگذارید.
سرعت سایت و مسائل امنیتی، در تجربه کاربری و بعد از آن، روی سئوی سایت تاثیر مستقیم دارد. پس از نگارش محتوا، پیشنهاد میکنیم که دوباره به عقب برگردید و محتوای خود را با کلمات کلیدی مدنظر خود، ویرایش کنید. اگر محتوای خود را حول پیام اصلی و هدفی که از تحقیقات شما ناشی شده است، نوشته باشید. پس کلمات کلیدی باید به طور طبیعی در لابهلای متن وجود داشته باشند.در هنگام کار با کلمات کلیدی در وردپرس باید چند نکته را در نظر داشته باشید. برای این کار در وردپرس دوباره به برگه تنظیمات بروید و صفحه پیوندهای یکتا رفته و سپس بر روی گزینه نام نوشته بروید و در پایان تنظیمات را ذخیره کنید.
توصیه میکنیم پیش از انتخاب درگاه پرداخت، به اندازه کافی تحقیق کنید و به مسائلی مثل سرعت و عملکرد پرداخت، قابلیتهای پنل مدیریتی درگاه، امنیت تراکنش و امکان فیشینگ و سقف پرداخت توجه کنید. چرا که تمام این موارد روی تجربه کاربران و تمایل به خرید یا عدم خرید دوباره از شما تاثیر دارند. بعد از احراز هویت، باید اطلاعات کسبوکار و سایت خود را در این سامانه وارد کرده و تعهدنامه امضاشده را به همراه مدارک موردنیاز بهصورت فیزیکی پست کنید. پس از تایید کارشناسان اینماد، شما میتوانید نماد اعتماد الکترونیک را برای سایتتان دریافت کنید. خبر خوب این که تقریباً تمام قالبهای وردپرسی با ووکامرس سازگاری دارند.
وردپرس امکاناتی را برای بهبود سئو سایتها ارائه میدهد که در ادامه آنها را در قالب یک چک لیست برای سئو وردپرس آوردهایم. توجه داشته باشید که افزونه سئو ووکامرس تنها دارای یک نسخه پولی بوده که شما میتوانید با یک قیمت مناسب (نسبت به ارائه دهنده اصلی آن) از مارکتهای ایرانی خریداری نمایید. از آنجایی که احتمال همنوعخواری یا کنیبالیزیشن کلمات کلیدی در صفحات محصولات مشابه زیاد است، بهتر است مفهوم کلیدی را با استفاده از کلمات کلیدی لانگ تیل و خاص محصول تکمیل کنید. یک نقشه سایت خوب مواردی که باید ایندکس شوند را به گوگل معرفی میکند. صفحاتی که وجود دارند اما ضرورتی ندارد که بررسی شوند را لیست میکند.
در راس هرم، صفحه اصلی سایت شما وجود دارد که بهتدریج به بخشهای کوچکتر، مشخصتر و دقیقتری تبدیل میشود. در گام اول صفحه اصلی به دستهبندی ها و زیرمجموعههای آن تقسیم می شود. اگر تا اینجا سایتتان از نظر هاست و قالب و دامنه مشکلی نداشت، واجد شرایط تدوین استراتژی هستید! از طرفی چون با اطلاعات شخصی کاربران مثل رمزهای عبور و اطلاعات کارتهای بانکی آنها سروکار داریم، حفط امنیت این دادهها هم بسیار مهم است. SEMRush می تواند به شما کمک کند تا کلمات کلیدی نادیده گرفته شده و کم استفاده شده که می توانید از آنها برای افزایش ترافیک و تبدیل استفاده کنید را پیدا نمایید.
این صفحات به مشتریان کمک میکنند تا با اطمینان کامل خرید کنند و تجربه خرید اینترنتی خود را بهراحتی مدیریت کنند. این صفحات نهتنها اطلاعات ضروری را به مشتریان ارائه میدهند، بلکه نقش بزرگی در جلب اعتماد آنها دارند. اولین صفحهای که باید طراحی کنید، صفحه اصلی است که باید جذاب و کاربرپسند باشد تا بازدیدکنندگان از ورود به سایت شما احساس خوبی داشته باشند. سایتهای فروشگاهی طراحی شده با وردپرس سازگاری قابل قبولی با اصول سئو دارند. بطور کلی یکی از مزایای طراحی سایت با وردپرس سازگاری عالی این سیستم مدیریت محتوا با گوگل است.
اما نکته خیلی خیلی مهمی که در این بخش باید به آن دقت کنید، این است که اصلا نباید با استفاده بیش از حد از تگ ها، کاربر و حتی گوگل را گیج کنید. اگر نمیدانید بک لینک در سایت چیست، به مقاله ای که شما را به آن ارجاع دادیم بروید و توضیحات مربوطه را مطالعه کنید. البته نوشتن توضیحات متای سایت کار هر کسی نیست و فقط یک سئوکار کاربلد از پس آن بر میآید. پس اگر سر رشتهای از این کار ندارید، بهتر است از خدمات سئو ما کمک بگیرید. شما میتوانید از خدمات تولید محتوا پرش، با هدف داشتن صفحاتی کاملا غنی و پرمحتوا کمک بگیرید. برخی از قالبها فوتر و هدرساز دارند و شما میتوانید به راحتی فوتر و هدر را ایجاد کنید.
اگر سرعت لود صفحه محصولات شما بالا باشد، خود گوگل هم برای آن صفحات اهمیت بیشتری قائل میشود و شما را پله پله به رتبه 1 خود نزدیک تر میکند. در نهایت، یادتان باشد که تصاویر با کیفیت و جذاب توسط مشتریان شما یا حتی رقیب هایتان در شبکههای اجتماعی به اشتراک گذاشته میشوند. لذا این اشتراکگذاریها به افزایش بک لینک های مفید سایت شما کمک میکند. یکی از راههای بهبود تجربه کاربری، کوتاه کردن مراحل خرید برای محصولات مجازی است. کاربری که قصد خرید کارت شارژ دارد ترجیح میدهد بدون اینکه مراحل سبد خرید را بگذراند، مستقیما وارد مرحله پرداخت شود و سریعا پرداخت خود را انجام دهد. وقتی محصولات از نظر اسم شبیه به هم هستند اما فقط در مدل با هم تفاوت دارند، کلمات کلیدی را جابجا کنید تا مجبور نباشید برای چند صفحه از کلمات کلیدی یکسان استفاده کنید.
خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری