ریمپ برای افزایش شتاب2024-02-02

ریمپ دنا نحوه افزایش توان رفع کپ و مشکلات از طریق ریمپ ایسیو ریمپ

Content

    در غیر این صورت باعث ایجاد خرابی و خسارت های جبران ناپذیری در خودرو می شود. آن‌ها ECU تمامی خودروهای خود را قبل از فروش تنظیم می‌کنند و بنابراین می‌دانند که کدام نوع تنظیمات بهتر خواهد بود. در اکثر موارد، خودروسازان به گونه‌ای ECU را برنامه‌ریزی می‌کنند که ترکیبی از راندمان مطلوب، قابلیت اطمینان و دوام بالای قطعات وجود داشته باشد. البته برنامه‌ریزی ECU خودروها برای برخی بازارها متفاوت از کشورهای دیگر خواهد بود که دلیل آن نیز قوانین متنوع کشورها برای آلایندگی، مصرف سوخت و… است؛ اما دقت کنید که خودروسازان تقریباً کف تنظیمات را برای خودروها اعمال می‌کنند. مهندسان بیشتری روی ECU تمرکز کردند و در دهه ۹۰ میلادی پیشرفت‌ها به نقطه‌ای رسید که ECU می‌توانست هر خطای خودرو را تشخیص دهد.

    این تغییرات باعث می‌شود که خودرو در شرایط مختلف عملکرد بهتری داشته باشد و برای سفرهای طولانی، مسیرهای شهری پرترافیک و حتی سبقت‌های سریع‌تر آماده‌تر باشد. ریمپ خودرو به فرآیند تغییر و بهینه‌سازی نرم‌افزارهای موجود در واحد کنترل الکترونیکی (ECU) خودرو اشاره دارد. ECU یا همان "مغز" خودرو، به عنوان یک واحد الکترونیکی وظیفه مدیریت عملکرد موتور و سایر بخش‌های مهم خودرو را بر عهده دارد. این واحد تنظیمات و پارامترهایی را که نحوه عملکرد موتور، مصرف سوخت، آلایندگی و حتی کارکرد جعبه دنده را تعیین می‌کند، تحت کنترل دارد. با انجام ریمپ، این تنظیمات به گونه‌ای تغییر می‌یابند که عملکرد کلی خودرو بهینه‌سازی شود. برخی از افراد تنها به منظور کاهش مصرف سوخت و کاهش هزینه‌های سوختی، اقدام به ریمپ خودرو می‌کنند.

    در قسمت های قبلی تمامی فواید ریمپ ایسیو بررسی شد، اما نباید از معایب این کار غافل شوید، شاید دانستن معایب این کار شما را از ریمپ کردن ایسیو بازدارد. لذا در ادامه برخی از اصلی ترین معایب ریمپ خودرو که باید حتما بدانید عنوان شده است. یکی از مشکلاتی که ممکن است در اثر ریمپ خودرو بروز کند، احتمال ایجاد اختلال و پرش ایسیو است. در صورتی که این عملیات توسط فردی غیرحرفه‌ای انجام شود، مشکلاتی نظیر بروز خطاهای نرم‌افزاری و حتی خرابی ایسیو وجود دارد. این مشکلات می‌توانند بسیار پرهزینه باشند، بنابراین برای جلوگیری از این معایب، باید به مراکز معتبر و با تجربه مراجعه کنید.

    مپ ایسیو (کامپیوتر) به طور کامل موتور خودرو را تحت کنترل دارد و وقتی ریمپ ایسیو جایگزین آن شود تاثیرات بسیار چشمگیر و محسوسی در شتاب، مصرف سوخت، حذف ناک و . یک انژکتور کثیف خودرو می‌تواند تاثیر مستقیمی بر روی کاهش عملکرد موتور خودرو بگذارد. بنابراین شستشو و سرویس سوزن انژکتور یکی از مهم‌ترین مراحل افزایش شتاب و سرعت خودرو است. با ورود هوای بیشتر و خنک‌تر، موتور سریع‌تر و کارآمدتر عملیات احتراق را رقم میزند. این به معنای پاسخ سریع‌تر موتور به فشردن پدال گاز و در نهایت افزایش شتاب خودرو است. در این مقاله به موضوع شتاب و قدرت عملکرد خودرو خواهیم پرداخت و راهکاری عملی و تست شده‌ای که جواب پس داده‌اند را برایتان شرح خواهیم داد.

    در این کانال، ویدیوهایی از پروژه‌های انجام‌شده، مراحل کار و نتایج به‌دست‌آمده برای خودروهای مختلف به اشتراک گذاشته شده است. این ویدیوها به شما کمک می‌کنند تا با دیدی بازتر، فرآیندهای تخصصی ریمپ و تیونینگ را مشاهده کرده و با اطمینان بیشتری از خدمات ما استفاده کنید. تندر 90 به دلیل موتور K4M و طراحی صنعتی باکیفیت، با ریمپ می‌تواند عملکرد بهتری ارائه دهد. با وجود موتور کوچک پراید، ریمپ می‌تواند عملکرد قابل‌توجهی به این خودرو اضافه کند. با دیاگ زدن به خودرو، هیچ مشکلی برای برنامه و دامپ ریمپ شده ایسیو بوجود نمی آید و فقط بایستی عمل دانلود صورت نپذیرد. خودروهایی که در مسابقات پیست شرکت میکنند، دارای لوازمی جهت تقویت موتور مانند هدرز میباشند و در برخی موارد میل سوپاپ و سرسیلندر نیز دچار تغییراتی گردیده است و به نوعی تیونیگ شده اند.

    این بهبود در واکنش‌دهی به‌ویژه برای رانندگانی که به دنبال تسلط بیشتر و کنترل دقیق‌تری بر خودرو هستند، ارزشمند است، چرا که فرمان‌پذیری و تسلط کلی بر خودرو را بالا می‌برد. به بیان دیگر، ریمپ ECU باعث می‌شود که موتور خودرو در هماهنگی بهتری با نیازهای رانندگی روزمره و شرایط مختلف جاده‌ای عمل کند. با این تغییرات، تجربه رانندگی نه تنها اقتصادی‌تر، بلکه هیجان‌انگیزتر و کنترل‌شده‌تر خواهد شد. ریمپ خودرو به معنای بهینه‌سازی و تغییر نرم‌افزاری تنظیمات سیستم کنترل موتور (ECU) است که به منظور بهبود عملکرد خودرو انجام می‌شود. ECU یا واحد کنترل موتور، مغز اصلی خودرو است که وظیفه کنترل و مدیریت عملکردهای مختلف موتور را بر عهده دارد.

    شرکت انگلیسی لوکاس که سازنده قطعات خودرویی بود لیسانس تکنولوژی بوش را به دست آورد و در سال ۱۹۷۸ بود که جدیدترین نسخه از تکنولوژی بوش با نام ال جترونیک در محصولات جگوار بکار رفت. از آن زمان تاکنون ECU یا ماژول کنترل پیشرانه ECM افت‌وخیزهای زیادی داشته اما همچنان تکامل یافته و به سیستمی پیچیده و مدرن تبدیل شده است. نه تنها خودروهای زیادی از آن بهره‌مند شدند بلکه کاربردهای آن به فراتر از کنترل فرایند تزریق سوخت گسترش یافت و شامل زمان‌بندی احتراق، کنترل آلایندگی و… شد. درحالی‌که سیستم الکتروژکتور بندیکس فقط میزان جریان هوا را اندازه می‌گرفت، ECU بسیار پیشرفته‌تر بود و پارامترهای اضافی همچون گیربکس، ترمز، کنترل پایداری و کشش، سیستم‌های ایمنی و… را نیز تحت پوشش خود داشت. در سال ۱۹۶۷ و یک دهه پس از معرفی سیستم الکتروژکتور EFI بندکیس، بوش از جانشین آن با نام دی جترونیک رونمایی کرد.

    در خودروهای انژکتوری، با بالا رفتن دمای موتور و با رسیدن به یک دمای مشخص شده، ایسیو فرمان کارکردن فن را صادر می کند. در اکثر موارد این دمای مشخص شده با توجه به نکاتی مانند تعمیر شدن موتور یا آب و هوای منطقه نیاز است که در دمای پایین تری تنظیم گردد. طراحی پلتفرم جدید برای هر سازنده خودرویی، امری بسیار دشوار و پر هزینه می باشد که دستیابی ایران خودرو به پلتفرم پژو 301 در نوع خود یک خوش اقبالی به حساب می آید. نکته مثبت موتور فوق، فراوانی قطعات یدکی و فنی و سهولت تعمیر آن برای مالک خودرو می باشد. در خودروهای دنا که از ایسیو BOSCH ME17 و EASYU و EZU استفاده گردیده است محدودیت سرعت بین 175 الی 180 کیلومتر وجود دارد که از طریق ریمپ نیز می توان محدودیت سرعت فوق را تغییر داد.

    هنگامی که شمع های شما فرسوده می شوند یا  از کار می افتند، می تواند منجر به یک سری مشکلات در زمینه شتاب گیری شود. تخته گاز کردن در اتوبان و سرعت گرفتن سریع و شتاب زیاد خود می‌تواند آدرنالین و هیجان را نه فقط برای ماشین بازها بلکه برای هر کسی ترشح کند. مهم نیست که ماشین باز باشید و عشق هیجان یا فقط به دنبال نهایت بهره وری خودروی خود باشید، با مطالعه راهکارهای افزایش شتاب خودرو ، قطعا می‌توانید نهایت لذت رانندگی را تجربه کنید. ریمپ خودرو یا ریمپ ECU به معنای بازنویسی یا تغییر نرم‌افزاری تنظیمات واحد کنترل موتور (ECU) است که نقش مغز مرکزی خودرو را ایفا می‌کند. ECU سیستم کامپیوتری پیشرفته‌ای است که عملکردهای مختلف موتور را مدیریت و کنترل می‌کند. این سیستم شامل مجموعه‌ای از سنسورها و پارامترهاست که اطلاعات مربوط به وضعیت موتور را دریافت و بر اساس آن‌ها تصمیم‌گیری می‌کند.

    همچنین، تغییرات در زمان‌بندی جرقه و سوخت‌رسانی ممکن است منجر به افزایش دمای موتور و کاهش عمر مفید آن شود. بنابراین، اگر ریمپ به‌درستی و توسط افراد غیرمتخصص انجام نشود، ممکن است باعث افزایش استهلاک و خرابی‌های زودهنگام در موتور شود. ریمپ کردن خودرو یک فرآیند تخصصی است که شامل تغییر و بازنویسی تنظیمات نرم‌افزاری واحد کنترل موتور (ECU) به منظور بهینه‌سازی عملکرد خودرو است. این کار به‌طور عمده توسط کارشناسان فنی و با استفاده از تجهیزات پیشرفته انجام می‌شود تا نقشه‌های موجود در ECU اصلاح شوند. هدف از این تغییرات بهبود قدرت، گشتاور، و کارایی کلی خودرو با حفظ سلامت موتور است.

    در سال ۱۹۹۶ نیز نصب سیستم تشخیص خطای فابریک استاندارد شده OBD-II در تمامی خودروهای صفرکیلومتر بازار آمریکا الزامی شد. امروزه اکثر خودروهای جدید از سنسورهای مختلفی برای جمع‌آوری داده‌ها و ارسال آن‌ها به ECU استفاده می‌کنند. این قطعه مهم بی‌وقفه وضعیت خودرو را بررسی نموده و تنظیمات بهینه را برای عملکرد خوب خودرو اعمال می‌کند. با وجود تکنولوژی‌های جدید همچون سیستم‌های کمک‌راننده و حتی خودران، ECU بازهم تکامل یافته و پیشرفته‌تر از هر زمان دیگری شده است. به لطف تکنولوژی مدرن این قطعه، شرکت‌های تیونینگ نیز فرصت بهبود پرفورمنس خودرو را پیدا کرده‌اند. فرایند تیونینگ پیشرانه با تنظیم پارامترهای ECU را می‌توان یک هنر واقعی دانست چراکه ساده نیست و تبحر بالایی می‌طلبد.

      {
    • بنابراین، ریمپ ECU به رانندگان این امکان را می‌دهد که در کنار افزایش عملکرد خودرو، از نظر اقتصادی نیز بهره‌مند شوند و تجربه‌ای لذت‌بخش و مقرون به‌صرفه از رانندگی داشته باشند.
    • |}{
    • بطور کلی، خودرو تارا از نظر فنی و حالت رانندگی در بهترین حالت، 206 سدان تیپ 5 و 6 را به راننده القاء می کند که دارای مشکلاتی اعم از کپ، تاخیر پدال گاز و… می باشد که در ادامه نحوه رفع مشکلات فوق با ریمپ را بررسی می نماییم.
    • |}{
    • اگرچه هدف اصلی ریمپ در بسیاری از موارد افزایش قدرت موتور است، اما می‌توان از این فرآیند برای کاهش مصرف سوخت نیز استفاده کرد.
    • |}
    • به هر عملی که روی کامپیوتر خودرو برای تغییر عملکرد قسمت های مختلف خودرو برای بالابردن قدرت موتور انجام می شود، ریمپ یا تیونینگ گفته می شود.
    • مثل بهینه سازی پاشش سوخت یا زمان جرقه زنی و اشتعال که باعث می شود از نهایت قدرت موتور استفاده شود.
    • البته برنامه‌ریزی ECU خودروها برای برخی بازارها متفاوت از کشورهای دیگر خواهد بود که دلیل آن نیز قوانین متنوع کشورها برای آلایندگی، مصرف سوخت و… است؛ اما دقت کنید که خودروسازان تقریباً کف تنظیمات را برای خودروها اعمال می‌کنند.

    ثانیاً تامین کنندگان موظف هستند برنامه ایسیو را بر اساس استاندارد آلایندگی دیکته شده کالیبره کنند. در موضوع برنامه ریزی ECU به جداول پیش فرض و از پیش تعیین شده توسط شرکت سازنده برای عملکرد قسمت های محتلف موتور خودرو Map Table گفته میشود. ما در پیشران خودرو با موجودی گسترده لوازم و وب سایت کاربر پسند خود، تلاش می کنیم تا یک تجربه خرید فوق‌العاده را برای مشتریان گرامی خود فراهم کنیم. فرقی نمی‌کند که دنبال خرید یک حلقه یا چهار جفت لاستیک باشید، باتری خودروی خود را بخواهید تعویض کنید یا بخواهید یک روغن موتور سفارش دهید ما شما را تحت پوشش قرار می دهیم. به عنوان یک مرجع آنلاین برای لاستیک‌ها، باتری‌ها، روغن موتور و قطعات یدکی خودرو، ما مفتخریم که مجموعه‌ای از محصولات با کیفیت بالا را با بهترین قیمت ممکن ارائه می‌کنیم. لاستیک‌های عملکرد بالا (High-Performance Tires) معمولاً از ترکیبات خاصی ساخته می‌شوند که در کنار الگوهای پیشرفته‌تر آج، چسبندگی بیشتری نسبت به لاستیک‌های معمولی دارند.

    اگرچه برخی از مراکز ریمپ قول می‌دهند که فرآیند را به‌گونه‌ای انجام دهند که به گارانتی آسیب نرساند، اما این مسئله همواره یک ریسک محسوب می‌شود. اما یکی از بزرگ‌ترین معایب ریمپ این است که ممکن است ضمانت خودرو را باطل کند. بسیاری از شرکت‌های خودروسازی، ریمپ و تغییرات نرم‌افزاری در ECU را نوعی دستکاری در خودرو تلقی می‌کنند که موجب ابطال گارانتی می‌شود. ریمپ خودرو تصمیمی است که باید با دقت و با مشاوره از افراد متخصص گرفته شود. این فرآیند می‌تواند به بهبود عملکرد خودرو کمک کند، اما معایب و ریسک‌های خود را نیز دارد. سهیل تیونینگ با بیش از ده سال تجربه تخصصی در زمینه ریمپ و تیونینگ خودرو، به عنوان یکی از نام‌آورترین و معتبرترین مجموعه‌های این حوزه در منطقه شناخته می‌شود.

    از این رو دوست داریم شما هم نظرات ارزشمند خود را با ما درمیان بگذارید تا هم مخاطبان دیگر استفاده کرده و هم ما بتوانیم در مسیر تکمیل هر چه بهتر این مقاله از تجربیات شما نیز بهره مند شویم. بنابراین، اگر به دنبال افزایش شتاب خودرو هستید، انتخاب لاستیک‌های مناسب می‌تواند یکی از راهکارهای مؤثر باشد. هدرز یک منیفولد جایگزین است که به سیستم اگزوز خودرو افزوده شده و با بهبود تخلیه پیشرانه (موتور) باعث افزایش شتاب خودرو می‌شود. در خودروهای H30 CROSS با اینکه شمع ها، کوئل و سیستم سیم کشی تعویض شده و سالم است باز هم خطای احتراق ناقص را داریم که موجب روشن شدن چراغ چک و سه کارکردن خودرو می شود که به راحتی میتوان مشکل فوق را از طریق ریمپ بدون تعویض قطعه ای حل نمود. بسیاری از تولیدکنندگان خودرو، تغییرات در تنظیمات ECU را به عنوان دستکاری غیرمجاز تلقی کرده و در صورت بروز مشکلات فنی، از ارائه خدمات گارانتی خودداری می‌کنند. این موضوع به‌ویژه در خودروهای جدید که هنوز تحت پوشش گارانتی هستند، اهمیت ویژه‌ای دارد.

    کاتاف به معنای حد مجاز دور موتور میباشد که در پشت آمپر با پس زمینه قرمز رنگ مشخص گردیده است. احتراق ناقص، باعث ایجاد حرارت بیش از حد می گردد و جدای از خطر شکست پیستون، در اکثر موارد باعث از بین رفتن سوپاپ ها و بالاخص صوپاپ تخلیه دود می گردد. در ریمپ اصولی، تمام تغییرات با توجه به نوع موتور و همچنین گذشته تعمیراتی یا صفر بودن آن اعمال می گردد. در مدلهای اتوماتیک خودرو تارا، گیربکس تمایل به زودتر سبک کردن دنده ها دارد و زمانی که راننده نیاز به دنده معکوس دارد. گیربکس ناگهان دو دنده معکوس می کشد که باعث کپ ناگهانی بی مورد در خودرو می شود که در مسیرهای باریک، مشکلاتی را ایجاد می نماید.

    پس کمربند‌های ایمنی خود را ببندید تا برویم سراغ بهترین روش‌های افزایش سرعت و قدرت ماشین . همانطور که گفته شد، ریمپ کردن ایسیو ماشین مزایا و معایب مختلفی دارد که در ادامه به تفکیک به بررسی مزایا و معایب آن خواهیم پرداخت، در ادامه مزایا و نکات مثبت ریمپ کردن ایسیو ماشین را ذکر کرده ایم. رانا به دلیل موتور TU5 و طراحی مناسب، با ریمپ می‌تواند عملکرد بهتری داشته باشد. این سوالات معمولاً برای افرادی که به ریمپ خودرو علاقه‌مند هستند، مطرح می‌شود و پاسخ به آن‌ها می‌تواند کمک کند تا تصمیم بهتری بگیرند. برنامه یا دامپ ریمپ شده، پاک نمیشود مگر در صورت دانلود و برنامه ریزی مجدد و به هیچ وجه با فلش یا ریست ایسیو، برنامه از بین نمی رود.

    اشتباه رایج که هنگام خرید خودروی نو رخ می‌دهند!

    خیر، ریمپ کردن در صورتی که در مراکز معتبر و حرفه ای توسط افراد مختصص انجام شود، نه تنها برای خودرو مضر نیست، بلکه باعث افزایش طول عمر قطعات و کاهش مصرف سوخت نیز می گردد. علاوه بر افزایش شتاب و قدرت، این بهبود در بهره‌وری سوخت به معنای کاهش تعداد دفعات سوخت‌گیری و هزینه‌های اضافی است که در طولانی‌مدت موجب صرفه‌جویی می‌شود. بنابراین، ریمپ ECU به رانندگان این امکان را می‌دهد که در کنار افزایش عملکرد خودرو، از نظر اقتصادی نیز بهره‌مند شوند و تجربه‌ای لذت‌بخش و مقرون به‌صرفه از رانندگی داشته باشند. این به این معناست که تنظیمات موتور خودرو شما به‌طور دقیق بر اساس نیازها و خواسته‌های خاص شما انجام می‌شود. با ریمپ مخصوص، خودروهایی مانند پراید، پژو، یا سمند می‌توانند به بهترین شکل عملکرد خود را بهبود بخشند، به طوری که قدرت و شتاب آن‌ها به سطحی برسد که شما همیشه آرزویش را داشتید.

    با تنظیم دقیق و بهینه‌سازی پاشش سوخت و همچنین کنترل بهتر نسبت هوا و سوخت، مصرف سوخت خودرو به طور قابل توجهی کاهش می‌یابد. این بهینه‌سازی در مصرف سوخت به ویژه در سفرهای طولانی و ترافیک شهری می‌تواند بسیار موثر باشد و باعث صرفه‌جویی اقتصادی برای مالک خودرو شود. با ریمپ ایسیو به راحتی میتوان با کاهش دمای روشن شدن فن خودرو، دمای موتور را در حد نرمالی قرار داد. در هر دو مورد، ایسیو بصورت نرم افزاری دچار تغییرات می گردد که باعث عملکرد بهتر موتور و افزایش قدرت و گشتاور می گردد. ریمپ ایسیو از طریق تغییر در تنظیمات ایسیو و موتور و رفع کامل محدودیت های اعمال شده در آن، باعث افزایش شتاب خودرو می شود.

    کلینیک تخصصی ریمپ و برق خودرو کریمی تیونینگ با بیش از 15 سال سابقه فعالیت تخصصی همواره افتخار ارائه خدمات نوین و پیشرو را به شما داشته است. سیستم CVVT در خودروهای دنا توربو حذف گردیده است اما سنسور میل سوپاپ وجود دارد. با توجه به توضیحات فوق می توان گفت که تیونینگ عملا بخشی از صنعت خودروسازی است که متاسفانه در ایران چندان مورد توجه قرار نمی گیرد. دلیل این امر نیز عدم توجه شرکت های خودروسازی داخلی به نیازهای مشتریان به دلیل وجود بازار انحصاری و غیر رقابتی است. در ایسیو ریمپ کلیه خدمات تعمیرات برد مالتی پلکس اعم از سی سی ان مدل ماکس (مشکلات ناشی از آب خوردگی) بصورت کاملا تضمینی و تخصصی به مشتریان گرامی ارایه می گردد.

    فیلم معرفی ریمپ ایسیو

    با این حال، تولیدکنندگان اغلب خودروها را با محدودیت‌هایی عرضه می‌کنند که متناسب با قوانین زیست‌محیطی، ایمنی، و دوام بیشتر خودرو در شرایط متنوع جغرافیایی و آب‌وهوایی است. این محدودیت‌ها ممکن است برای رانندگانی که به دنبال افزایش قدرت و عملکرد بهتر خودرو هستند، جذاب نباشند. ریمپ می تواند در برخی از مواقع اگر به صورت اصولی و صحیح انجام شود، باعث کاهش مصرف سوخت خودرو گردد. اما بزرگترین مزیت ریمپ خودرو بالارفتن قدرت موتور و اسفاده از حداکثر قدرت موتور ماشین می باشد. با تنظیمات دقیق‌تر موتور و بهینه‌سازی عملکرد آن، نه تنها قدرت و شتاب خودرو افزایش می‌یابد، بلکه مصرف سوخت نیز کاهش می‌یابد. این امر به‌ویژه برای خودروهای ایرانی مانند پراید، پژو، سمند و تیبا که در ترافیک شهری یا سفرهای طولانی استفاده می‌شوند، می‌تواند تفاوت زیادی در هزینه‌های سوخت ایجاد کند.

    میتسوبیشی اکلیپس کراس در ایران رونمایی شد ; بررسی این کراس اوور جدید

    علاوه بر این، برخی از مراکز معاینه فنی به سیستم‌های تشخیص خطای خودرو (OBD) وابسته‌اند که مشکلات موجود در سیستم الکترونیکی خودرو را شناسایی می‌کنند. تغییرات ناشی از ریمپ ممکن است بر عملکرد صحیح این سیستم تأثیر بگذارد و خطاهای غیرمعمولی را ثبت کند. حتی اگر خودرو از لحاظ فنی مشکلی نداشته باشد، ثبت خطاهای ناشی از ریمپ ممکن است باعث شود که خودرو در این بخش از معاینه رد شود. به همین دلیل، برای اطمینان از اینکه ریمپ مشکلی برای دریافت معاینه فنی ایجاد نکند، باید این فرآیند توسط افراد متخصص و با استفاده از تجهیزات مناسب انجام شود. پس از اعمال تغییرات لازم در نقشه‌ها، مرحله بعدی بازنویسی این اطلاعات به ECU است. اطلاعات جدید که شامل تنظیمات بهینه‌شده هستند، به ECU منتقل می‌شوند و نرم‌افزار موتور به روز می‌شود.

    هرگونه مشکل فنی در بخش‌های مرتبط با موتور، سیستم سوخت‌رسانی، یا سیستم خنک‌کننده باید قبل از انجام ریمپ برطرف شود. این مرحله شامل اتصال تجهیزات مخصوص به پورت OBD (On-Board Diagnostics) خودرو است. هوا و سوخت باید با نسبت کاملا دقیق و مشخصی با هم ترکیب شوند در غیر این صورت احتمال احتراق ناقص و کاهش عملکرد ماشین و افزایش آلایندگی ها وجود دارد، ریمپ کردن غیر اصولی یکی از دلایل اصلی بر هم خوردن نسبت استوکیومترک می باشد. در برخی از خودرو ها سرعت از مقدار مشخصی فراتر نخواهد رفت و دلیل آن برنامه های دیفالت ایسیو می باشد که در این خودرو ها می توان با حذف لیمیت سرعت و ریمپ ایسیو، محدوده سرعت را برداشت تا خودرو با سرعت بیشتری حرکت کند. این افزایش قدرت فقط به معنای سرعت بیشتر نیست، بلکه تجربه رانندگی شما را به یک سطح جدید از پویایی و چابکی می‌برد. ریمپ باعث می‌شود تا با افزایش شتاب و دسترسی به سرعت‌های بالاتر به راحتی از موانع عبور کنید و تجربه‌ای لذت‌بخش‌تر داشته باشید.

    ریمپ به فرآیندی گفته می‌شود که در آن نقشه‌های موجود در این واحد بهینه‌سازی یا تغییر داده می‌شود تا عملکرد خودرو بهتر و متناسب با نیازهای خاص راننده بهبود یابد. معمولا ریمپ کردن ایسیو به منظور افزایش شتاب و عملکرد موتور ماشین انجام می شود که این موضوع باعث وارد آمدن فشار بیشتر به موتور خودرو خواهد شد، بنابراین در طولانی مدت احتمال اینکه به موتور ماشین آسیب های جدی وارد شود بسیار زیاد است. برای افزایش شتاب ماشین راه های مختلفی مانند ریمپ، دیاگ و تعویض بعضی از قطعات وجود دارد که ما در این مقاله به بررسی آموزش افزایش شتاب ماشین و موارد موثر در افزایش شتاب خودرو پرداخته‌ایم تا اطلاعات کاملی را در این مورد پیدا کنید. با ریمپ ایسیو بصورت استاندارد در یک خودرو بدون لوازم تیونینگ می توان 10 الی 20 درصد افزایش شتاب و توان ایجاد کرد. در جداول مربوط به جرقه اگر میزان آوانس و ریتارد جرقه با توجه به میزان پاشش بنزین اعمال نگردد. میتواند در دور موتور خاصی باعث افزایش وحشتناک یکی از سیلندرها گردد و در نتیجه شکست پیستون بوجود آید.

    این ویژگی یکی از مزایای ریمپ ایسیو محسوب می‌شود که بسیاری از علاقه‌مندان به سرعت از آن استقبال می‌کنند. کلیه خدمات ریمپ با استفاده از نرم افزار تخصصی وینولز ارایه خواهد شد و هیچگونه برنامه و دامپ آماده ای روی ایسیو خودرو دانلود نمی گردد. در صورتی که دامپ آماده استفاده گرددو کالیبراسیون دامپ در نظر گرفته نشود به علت کالیبره نشدن سنسور اکسیژن، خودرو به مرور به حالت اول و کارخانه ای خود باز می گردد. در ایسیو ریمپ، بعد از ورود خودرو و انجام بکاپ و استخراج برنامه موجود در ایسیو خودرو، همان برنامه با توجه به نیاز مشتری و همچنین خصوصیات موتور، ریمپ می گردد. و به هیچ وجه از برنامه مشابه آن خودرو که قبلا ریمپ شده استفاده نمی گردد.

    بسته به نیاز راننده و نوع خودرو، متخصصان تصمیم می‌گیرند که کدام پارامترها نیاز به تغییر دارند. برای مثال، اگر هدف افزایش قدرت و گشتاور باشد، تنظیمات مربوط به فشار توربو و سوخت‌رسانی تغییر خواهند کرد. همچنین در صورتی که هدف کاهش مصرف سوخت در رانندگی شهری باشد، تنظیمات موتور به نحوی تغییر می‌یابند که در دورهای پایین بهینه‌تر عمل کند. به گزارش رکنا، ریمپ خودرو به معنای تنظیم و تغییر پارامترهای نرم‌افزاری ECU (واحد کنترل الکترونیکی) خودرو است. این کار معمولاً برای بهبود عملکرد موتور، افزایش قدرت، بهینه‌سازی مصرف سوخت یا بهبود رفتار رانندگی خودرو انجام می‌شود. ریمپ معمولاً شامل تغییراتی در پارامترهایی مانند میزان تزریق سوخت، زمان‌بندی جرقه، فشار توربوشارژر (در صورت وجود)، و دیگر تنظیمات مرتبط با موتور است.

    آشنایی با خودرو H30 CROSS

    اگر نیاز به خرید ایسیو و نودهای مالتی پلکس داشتید از فروشگاه ایسیو ریمپ دیدن بفرمایید. آخرین نسل این سدان محبوب کره ای در سال 2023 رونمایی شد و اولین مدل های آن نیز وارد کشور ما شده اند، اما هنوز شرایط رسمی برای فروش آن اعلام نشده است. هیوندای النترا در مدل قبل از فیس لیفت دارای یک موتور 1.8 لیتری و در مدل نیو فیس دارای یک موتور 2 لیتری می باشد. حجیم تر شدن موتور النترا، یکی از مهمترین تغییراتی بود که این خودرو برای رقابت با خودروهای دیگر مانند کیا سراتو نیاز داشت. در ایسیو ریمپ، کلیه خدمات ریمپ ایسیو، تعمیر ایسیو، تنظیم کیلومتر، تعمیر بردهای مالتی پلکس و.. دامپ ایسیو فوق دارای جداول پر تعداد و متغیرهای فراوان می باشد و با توجه به اینکه، با وجود تعداد بالای جداول، امکان کنترل بیشتر و تغییرات گسترده تر وجود دارد اما تفکیک جداول فوق از یکدیگر، نیازمند تخصص کافی از سوی ریمپ کار می باشد.

    استخراج اطلاعات اولیه ECU

    علاوه بر این، به دلیل بهینه‌سازی دما و کاهش استهلاک، خودرو عملکردی پایدارتر و طول عمر بیشتری خواهد داشت. برای رانندگانی که به دنبال کاهش هزینه‌های نگهداری و افزایش عمر خودرو هستند، ریمپ ECU یک راهکار مقرون‌به‌صرفه و مؤثر به شمار می‌آید. این فرآیند نه تنها باعث بهبود کارایی خودرو می‌شود بلکه به‌طور قابل توجهی هزینه‌های طولانی‌مدت مربوط به تعمیرات و تعویض قطعات را کاهش می‌دهد. دانستن چگونگی بهبود شتاب ماشین می تواند به شما در جهت بالا بردن سرعت ماشین و عملکرد موتور کمک کند. ممکن است ماشین شما شتاب خوبی نداشته باشد و از آن خسته شده باشید که همین مسئله می تواند دلیلی باشد برای اینکه به فکر “افزایش شتاب خودرو” باشید.

    تصور کنید گروهی از خودروهای هات رود در سال ۱۹۳۸ در دریاچه نمک بونویل جمع شده‌اند تا به رقابت بپردازند. در این میان فردی بلندگو به دست می‌گوید روزی فرا خواهد رسید که شما خواهید توانست سیمی را به خودرو وصل کرده و با دستگاهی شبیه ماشین‌های تایپ، ۱۰ تا ۵۰ درصد بر قدرت خودروی خود بیفزایید! حاضران او را مسخره می‌کنند و هیچ‌کسی نمی‌داند که تیونینگ ECU پیشرانه در آینده به واقعیت خواهد پیوست. حقیقتاً ما با یک هنر مهندسی روبرو هستیم که با هزینه‌ای مناسب در دسترس مالکان است. با این کار شما به راحتی می‌توانید قدرت بی ام و M3 را به حدود ۶۰۰ اسب بخار برسانید. در ایسیو ریمپ، علاوه بر ریمپ رانا بصورت کامل و اصولی، مشکل تاخیر دریچه گاز برقی این خودرو و سایر خودرو ها نیز بصورت اصولی از طریق ریمپ، به مشتریان گرامی ارایه می گردد.

    {

    ریمپ و تیونینگ

    |}

    جداولی مانند گشتاور و سنسور اکسیژن نیز بایستی مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرند و بازهم مطابق نوع موتور خودرو بهینه گردند. موتور خودرو جههت اینکه وظیفه خود را به درستی انجام دهد، نیاز به یک حرارت استاندارد می باشد. اگر کاهش دما بیش از حد اعمال گردد، مطمئنانا باعث کاهش عمر قطعات خودرو خواهد شد. قبلا ذکر شد یکی از مزایای ریمپ، کاهش دمای موتور با تنظیم  زمان روشن شدن فن خودرو می باشد. با ریمپ ایسیو میتوان خطای ناک را به راحتی از بین برد و باعث طول عمر قطعات حساس موتور گردید.

    {

    مراحل تیونینگ خودرو از سبک تا حرفه ای و مسابقه ای

    |}

    جهت آشنایی بیشتر با موضوع محدودیت سرعت می توانید مقاله حذف محدودیت سرعت را مشاهده بفرمایید. دلیل این شتابگیری ضعیف، وجود برنامه های مبتنی بر رعایت استاندارد آلایندگی یورو 5 و 6 در آن است. اولویت موتور و برنامه ایسیو بر این اساس است که خودرو آلایندگی نداشته باشد. بنابراین تا زمانی که خودرو از چنین برنامه ای پیروی می کند، نباید انتظار شتاب خوبی از آن داشته باشید. اما مشکل تاخیر پدال گاز را هم داریم که آن هم ناشی از وجود پدال گاز برقی در آن است. یک ایسیوی به تمام معنا چینی، علیرغم وجود دریچه گاز سیمی، اما باز هم خودرو دارای تاخیر دریچه گاز وحشتناکی می باشد.

    با تصحیح نسبت سوخت به هوا AFR و تنظیم آن بر اساس ماکسیمم توان و اصلاح زمان جرقه (آوانس) و رعایت برخی نکات (که در دوره ها آموزش داده می شود.) توان خودرو بدون هیچ فشاری افزایش می یابد.مباحث آموزشی دوره ها را در صفحه اموزش ریمپ پیگیری کنید. ریمپ به مهارت و تکنیکی گفته می شود که در طی آن با اصلاح نرم افزار ایسیو، توان استخراج شده از موتور افزایش می یابد. شمع‌های با کیفیت و سوزنی با کاهش نرخ احتراق‌های ناقص خودرو باعث افزایش گشتاور و شتاب خودرو خواهند شد. روش‌های افزایش شتابی که ارائه خواهیم کرد ابتدا از روش‌های ارزان و کم دردسر تر شروع شده و به ترتیب به سمت روش‌های تخصصی و پر هزینه‌تر خواهیم رفت. اما در نهایت به شما پیشنهاد می‌کنیم که تمام روش‌ها را مطالعه کرده تا بتوانید با توجه به شرایط و بودجه‌ی خود بهترین روش‌ها و راهکارها را برای خودتان دستچین کنید.

    برای مشاهده نمونه کارها و کسب اطلاعات بیشتر، به کانال آپارات سهیل تیونینگ مراجعه کرده و پروژه‌های ما را بررسی کنید. استفاده از دستگاه های به روز و نرم افزار اورجینال Winols جهت تست و رسیدن به بهترین کیفیت مدنظر ما می باشد. جدای از استفاده از بنزین ناخالص، تعمیر و تعویض سرسیلندر نیاز می تواند این خطا را ایجاد کند. جهت درصدهای بالاتر نیاز به تیونیگ و نصب ادوات و تغییراتی در سرسلندر موتور می باشد. فراموش نکنید داشتن سابقه و تجربه کاری در این حوزه موجب پیشرفت سریعتر متقاضیان می شود.

    ما در تلاشیم تا شما را با جدیدترین تکنولوژی‌ها، خودروهای برقی و هیبریدی، و راهنمای خرید خودرو همراهی کنیم. هدف ما، ایجاد منبعی قابل‌ اعتماد برای علاقه‌مندان به صنعت خودروسازی است. یکی از جداول مهمی دیگری که مورد تغییر قرار میگیرد، میزان گشتاور براساس هوای ورودی و دور موتور می باشد و همچنین جداولی مانند میزان تاخیر و تصحیح کننده های سنسور اکسیژن نیز تغییر می یابند. باطبع نوع تغییرات برنامه ایسیو خودرو پیست با خودرو شهری که دارای هیچگونه لوازم تیونینگ نمی باشد، متفاوت خواهد بود. جهت بررسی بیشتر ریمپ تارا بایستی با ایسیوهای به کار رفته در خودرو فوق نیز آشنا شویم.

    چه در حال سبقت گرفتن از یک خودرو دیگر باشید یا در ترافیک شهری حرکت کنید، ریمپ باعث می‌شود خودروی شما سریع‌تر و قوی‌تر واکنش نشان دهد و شما تجربه‌ای راحت‌تر و هیجان‌انگیزتر از رانندگی داشته باشید. افزایش شتاب خودرو با دیاگ یکی دیگر از راه های بالا بردن سرعت و عملکرد موتور است. بعضی از دستگاه‌های دیاگ امکان افزایش شتاب خودرو را خواهند داشت که بدین منظور تنها با انتخاب ویژگی افزایش شتاب خودرو که به صورت هوشمند می باشد و تمامی تغییرات ECU را به طور اتوماتیک اعمال خواهد کرد، می توانید سرعت و شتاب ماشین را بالا ببرید. جهت اینکه متوجه شوید چگونه از طریق ریمپ می توان باعث افزایش شتاب خودرو گردید، در ابتدا لازم است که با مفهوم ایسیو و ریمپ ایسیو آشنا شوید. لازم به ذکر است در برخی موارد، با ریمپ ایسیو میتوان به راحتی در خودروهایی که به علت آلایندگی، نمیتوانند معاینه فنی دریافت کنند. با ریمپ ایسیو به راحتی میتوان شتاب خودرو را بسته به ساختار موتور و نوع ایسیو بین 10 الی 20 درصد افزایش داد.

    ما در سهیل تیونینگ با افتخار نمونه‌کارهای موفقی از ریمپ ECU و تیونینگ تخصصی خودروهای ایرانی را ارائه کرده‌ایم. تمامی مراحل کاری ما به صورت دقیق و حرفه‌ای انجام شده و نتایج آن در بهبود عملکرد خودروها، افزایش قدرت موتور، کاهش مصرف سوخت و ارتقای کلی راندمان، مشهود است. همانطور که اشاره کردیم ممکن است بعضی از افراد از سرعت یا شتاب ماشین خود راضی نباشند و به همین دلیل قصد داشته باشند که شتاب ماشین را افزایش دهند. به طور کلی برای افزایش شتاب خودرو شما می توانید یکسری از قطعات مصرفی خودرو را به موقع تعویض کنید تا عملکرد موتور افزایش پیدا کند. به طور مثال شمع ها تاثیر زیادی روی شتاب ماشین دارند و اگر به موقع آن ها را تعویض کنید قطعاً تاثیرشان را روی عملکرد موتور خواهید دید. حال علاوه بر تعویض یکسری از قطعات می توانیم به اضافه کردن عملکردهایی مانند ریمپ اشاره کنیم که باعث بالا بردن شتاب خودرو می شود.

    یکی از اصلی‌ترین دلایلی که رانندگان به ریمپ کردن خودرو روی می‌آورند، افزایش قدرت و گشتاور موتور است. آخرین مرحله در فرآیند ریمپ، اطمینان از سلامت کامل موتور و سیستم‌های مرتبط با آن است. پس از اعمال تغییرات و تست‌های نهایی، متخصصان باید مطمئن شوند که هیچ گونه مشکلی در عملکرد موتور، سیستم سوخت‌رسانی، و سیستم‌های خنک‌کننده وجود ندارد. هرگونه صدای غیرعادی، لرزش، یا ناهماهنگی باید به سرعت شناسایی و برطرف شود. همچنین، وضعیت آلایندگی خودرو نیز باید بررسی شود تا مطمئن شود که تغییرات انجام شده بر رعایت استانداردهای محیط‌زیستی تأثیر منفی نگذاشته‌اند.

    {

    رهایی از قصاص از یک قدمی چوبه دار / زن صیغه ای به 20 سال زندان محکوم شد

    |}

    لذا میتوان از طریق ریمپ و تغییر جداول مربوطه، مشکل صدای ناک را بطور کامل برطرف نمود. اگرچه هدف اصلی ریمپ در بسیاری از موارد افزایش قدرت موتور است، اما می‌توان از این فرآیند برای کاهش مصرف سوخت نیز استفاده کرد. با تنظیم دقیق‌تر نقشه‌های سوخت‌رسانی در دورهای پایین و بهینه‌سازی کارکرد موتور در حالت‌های اقتصادی، خودرو می‌تواند در شرایط رانندگی شهری و روزمره، مصرف سوخت کمتری داشته باشد. این امر به‌ویژه برای رانندگانی که به دنبال ترکیبی از عملکرد بهتر و کاهش هزینه‌های سوخت هستند، یک مزیت بزرگ محسوب می‌شود. در تنظیمات سفارشی ریمپ، تمامی پارامترهای عملکردی موتور مانند نسبت هوا و سوخت، زمان‌بندی جرقه و دیگر ویژگی‌ها به‌طور دقیق تنظیم می‌شود تا بیشترین بهره‌وری از موتور حاصل شود.

    یکی از مشکلات اساسی خودرو فوق، در هنگام فعال بودن کولر می باشد در ترافیک و شروع حرکت با دنده یک، خودرو با مکث و سنگین حرکت می کند که در صورت سربالایی بودن مسیر، مشکل فوق باعث کندی و تنبلی بیش از حد خودرو می گردد. بطور کلی صنعت خودروسازی ایران به سمتی رفته که محصولات قدیمی اش از دوام و عمر بیشتری نسبت به محصولات جدیدش برخوردار هستند!!! هیوندای النترا یا الانترا، یکی از خودروهای خوش چهره و پرطرفدار کره ای در کشور ماست. از این خودرو، نسل های متعددی وارد ایران شد و هر کدام از مدل های آن با استقبال زیادی روبرو گشت. احتمالا شما هیوندا النترا را با آن چراغ های قوس دار و طراحی پر از انحنا، به خوبی می شناسید. جالب تر اینکه این انحناها در فیس لیفت سال 2016، جای خود را به یک طراحی ساده تر دادند.

    {

    معرفی همه خودروهای برقی نمایشگاه تهران 1403

    |}

    همانند افزایش شتاب با ریمپ ایسیو می توان راندمان و گشتاور خودرو را با توجه به ساختار موتور و نوع ایسیو بین 10 الی 20 درصد افزایش داد. اما با رانندگی خودرو تارا، کاملا متوجه کمبود توان می شوید که علت این موضوع به دلیل وزن بیشتر تارا نسبت به 207 و پارس می باشد. که از طریق ریمپ می توان توان و گشتاور خودرو را بین 5 الی 10 درصد افزایش داد که در هنگام پرگاز بودن، خودرو در سربالایی و یا روشن بودن کولر با مشکل توان مواجه نگردد. 2.2) استیج یک (برای خودروهای لوازمی)؛ در این مرحله خودرو به لحاظ فنی دچار تغییراتی شده که در بالا به تعدادی از آنها اشاره شد؛ به همین دلیل ریمپ در این خودروها به کمک دستگاه وایدبند انجام می شود. در این گونه خودروها استفاده از واید بند برای افزایش شتاب و توان در دور موتورهای بالا واجب است. سپس با در نظر گرفتن شرایط کاری موتور تغییرات لازم بر روی برنامه اعمال می شود.

    این بهینه‌سازی نه‌تنها باعث کاهش مصرف سوخت می‌شود، بلکه به‌طور قابل‌توجهی هزینه‌های سوخت شما را در بلندمدت کاهش می‌دهد. به‌ویژه در شرایط پرترافیک شهری یا در سفرهای طولانی، این تغییرات به‌خوبی خود را نشان می‌دهند و باعث می‌شود خودرو با راندمان بالاتری عمل کرده و با هر باک بنزین مسافت بیشتری طی کند. این بهبود در عملکرد موتور به‌ویژه برای رانندگان شهری که روزانه در ترافیک هستند یا افرادی که سفرهای طولانی انجام می‌دهند، بسیار مفید است. کاهش مصرف سوخت به معنای کاهش دفعات سوخت‌گیری است که در نتیجه هزینه‌های کلی شما را کاهش می‌دهد. این فرآیند به‌ویژه برای افرادی که به دنبال صرفه‌جویی در هزینه‌ها و بهینه‌سازی راندمان خودروی خود هستند، گزینه‌ای مناسب و اقتصادی به حساب می‌آید.

    {

    بررسی روش های افزایش شتاب خودرو

    |}

    در کاراکال تیونینگ در ریمپ استیج شهری پاارمترهای آلایندگی خودرو تغییری نمی کند. دلیل دوم که وجود دارد کالیبراسیون این ایسیوها با بنزین اکتان بالا (بنزین سوپر) است. این در حالیست که در خود کلان شهر تهران بنزین سوپر به راحتی در دسترس نیست چه برسد به شهرستانها! از طرفی قیمت آن ازاد است و با توجه به شرایط اقتصادی خیلی از مالکان به دنبال آن نمی روند. برای مثال لرزش درجای موتور ناشی از خرابی دسته موتور (ایراد مکانیکی)، خرابی انژکتور یا ضعف شمع (ایراد برق و الکترونیکی) و نهایتاً ایراد نرم افزاری که با اصلاح دور درجا برطرف می گردد.

    یکی از مشکلات اساسی خودروسازان پاس کردن استانداردهای آلایندگی می باشد که جهت این موضوع می توان میزان پاشش سوخت در شروع حرکت خودرو کاهش داد که باعث بروز صدای ناک (شق شق سوپاپ) می گردد که در دراز مدت باعث آسیب و کاهش عمر موتور می گردد. ایراد فوق بیشتر در ایسیوهای زیمنس، EASYU و EZU مشاهده می شود که از طریق ریمپ حل می گردد. آخرین تغییرات اعمال شده تا زمان ارائه مقاله ریمپ دنا، مربوط به سال 1402 و نسخه جوانان دنا می باشد که تغییراتی در موتور خودرو ارائه شده و با نام EF7P ارائه می گردد. از نظر امکانات ایمنی به خودروی فوق کنترل کششی TCS و کنترل حرکت در سربالایی HAC استفاده شده است. ریمپ یا همان تیونینگ ECU راهی مناسب و مطمئن برای افزایش قدرت خودرو بدون صرف هزینه‌های سنگین است.

    Contact Us
    در ارومیه کجاست؟
    Email: acrotic.info@gmail.com
    Phone: 09145622900
    iran
    , , iran

    این موضوع به‌ویژه در کشورهایی که قوانین سخت‌گیرانه‌تری در مورد آلایندگی خودروها دارند، مشکل‌ساز است. در 90 درصد مواقع ریمپ ایسیو برای افزایش توان موتور و در نتیجه افزایش شتاب خودرو انجام می شود، با ریمپ کردن ایسیو می توان مقدار سوخت پاشش شده از انژکتور ها را افزایش داد و در نتیجه شتاب ماشین افزایش پیدا می کند. ریمپ ECU یا بازنویسی و تنظیم مجدد واحد کنترل موتور، یکی از روش‌های مدرن و مؤثر برای بهینه‌سازی عملکرد خودرو است. این فرآیند به‌ویژه در خودروهای ایرانی کاربرد فراوانی دارد و به کمک آن می‌توان تنظیمات کارخانه‌ای ECU را تغییر داد تا عملکرد موتور بهبود یابد. ریمپ به معنای تغییر در تنظیمات اصلی موتور برای افزایش قدرت، شتاب و بهبود راندمان است که بدون نیاز به تغییرات سخت‌افزاری پیچیده انجام می‌شود. در خودروهای با گیربکس اتوماتیک، تعویض دنده‌ها به صورت خودکار و در دور موتورهای مشخص انجام می‌شود.

    ریمپ H30 CROSS به چه صورت می باشد ؟ در مقاله فوق به بررسی ریمپ H30 CROSS و آشنایی با راهکارهای افزایش شتاب و رفع کپ و.. تنها در صورتی که موتور ماشین قدرت بسیار کمی داشته باشد پیشنهاد می شود تا از ریمپ استفاده کرد، چرا که کاهش عمر مفید قطعات خودرو یکی از اصلی ترین معایب این کار می باشد. خوشبختانه در صورتی که ایسیو را ریمپ کردید و از نتیجه آن رضایت نداشتید می توانید تمامی تنظیمات را به حالت اولیه بازگردانید که این مورد یکی از مزایای اصلی ریمپ ایسیو می باشد. این جدول به طور کلی مزایا و معایب انواع مختلف ریمپ خودرو را بررسی می‌کند. درایوتک یک مجله تخصصی خودرو و فناوری است که با هدف ارائه به‌روزترین اخبار، بررسی‌ها و مقالات آموزشی در دنیای خودروها فعالیت می‌کند.

    یکی از مشکلات جدی که در صورت ریمپ غیر اصولی میتواند خطرساز باشد، شکت یا ذوب پیستون می باشد. ریمپ ایسیو در کلینیک کریمی تیونینگ دارای ضمانت 2 ساله می باشد و این یعنی اطمینان و کیفیت. کریمی تیونینگ به عنوان یکی از حرفه ای ترین ها و باسابقه ترین ها در این زمینه، ریمپ ایسیو را برای هر خودرو به صورت اختصاصی و با توجه به نیازهای مشتری و ظرفیت و پتانسیل خودرو انجام می دهد. در ادامه مقاله ریمپ دنا برخی از مشکلات و امکاناتی که می توان با ریمپ برطرف و یا اضافه کرد را برمی شماریم. جهت آشنایی بیشتر با مبحث کاهش دمای کارکرد فن خودرو مقاله کاهش دمای فن را مطالعه بفرمایید.

    در صورت بروز هر نوع اتفاق ناگوار و خراب شدن خودرو در هر جای جای کشور عزیزمان، می توانید از خدمات مجموعه امدادیاب هوشمند بهره مند شوید. این مجموعه با معرفی بهترین و کاربلد ترین مجموعه های امدادی و خودروبری کشور در همه نقاط ایران، می تواند در هر شرایطی در کنار شما عزیزان باشد. ریمپ کردن یک فرآیند تخصصی است که نیاز به تجهیزات پیشرفته و دانش فنی بالا دارد. در صورتی که این کار توسط افراد غیرمتخصص یا با استفاده از تجهیزات نامناسب انجام شود، ممکن است به ECU و سایر سیستم‌های الکترونیکی خودرو آسیب وارد شود. هرگونه خطا در بازنویسی نقشه‌های ECU می‌تواند منجر به مشکلات جدی در عملکرد خودرو شده و هزینه‌های زیادی برای تعمیرات به همراه داشته باشد.

    متوجه شدید که در دامپ ایسیو (کامپیوتر خودرو) یکسری جداول وظیفه کنترل و دستوردهی جهت موارد مختلف اعم از میزان پاشش بنزین انژکتورها، جرقه شمع ها و هوای ورودی را بر عهده دارند. متاسفانه در برخی موارد از دامپ و برنامه آماده که قبلا ریمپ شده جهت برنامه ریزی و دانلود ایسیو استفاده می گردد. و هیچ اهمیتی که موتور خودرو صفر می باشد یا قبلا سرسیلندر باز شده است، داده نمیشود. و عمل ریمپ در کمتر از یک ربع انجام میگردد و به هیچ وجه به این روش، ریمپ گفته نمیشود و فقط یک کپی کردن ساده می باشد. بعنوان مثال در یک خودروی با توان 108 اسب بخار، با ریمپ می توان توان موتور را به 120 اسب بخار رساند.

    شما می توانید با مطالعه مقاله مربوطه که در تیتر بالا لینک کردیم(آموزش ریمپ) ، شرایط حضور در این دوره را بررسی کنید. دنده پنج خودروی ریو که در دور موتور 2000 حدود 70 کیلومتر برساعت سرعت دارد. با توجه به نزدیک بودن حجم موتور این دو خودرو؛ سبک تر بودن گیربکس پراید در دنده یک و دو موجب شتابگیری بهتر آن شده و همین سبک بودن در دنده3 و 4 و 5 موجب از نفس افتادن آن می شود. جالب است بدانید یکی از روش های افزایش شتاب ثانویه در خودروهای پراید، استفاده از گیربکس پراید وانت است! 1.2) استیج شهری ؛ در این روش مالک حتی بدون باز کردن قطعه از خودرو می تواند با توجه به توانایی پیشرانه تا 10% شاهد افزایش شتاب و توان در خودروی خود باشد.

    {خودرو|car} https://daroromiekojast.ir/
    ریمپ کار بهترین