استراتژیک تبلیغات SEM

SEM چیست و چه تفاوتی با SEO دارد؟ گروه چاپ و تبلیغات طرح و نقش

در این بخش، به بررسی مفهوم این دو اصطلاح معروف، یعنی SEM و SEO می‌پردازیم و مزیت‌های هرکدام از آن‌ها را به طور خلاصه بیان می‌کنیم. اینفوگرافیک‌ها ابزار قدرتمندی برای لینک‌سازی و به اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی هستند. در اینفوگرافیک‌ها باید از آمار جالب و جذاب استفاده کنید و لینک سایت خود را در کد منبع قرار دهید. آیا می‌دانستید که در سال 2024، مردم دنیا حدود 25.8 میلیارد دلار برای ولنتاین هزینه کرده‌اند؟ این عدد باورنکردنی، نشان می‌دهد که روز ولنتاین...

با این ابزار می‌تونی بفهمی کدوم کلمات کلیدی برای رقبای تو بیشترین ترافیک رو ایجاد می‌کنن و چطور می‌تونی از این داده‌ها برای بهبود کمپین‌های خودت استفاده کنی. می‌خوای ترافیک سایتت رو بالا ببری؟ سرنخ‌های جدید پیدا کنی؟ یا فروشت رو بیشتر کنی؟ هدف‌هایی که مشخص می‌کنی باید دقیق، قابل اندازه‌گیری و هم‌راستا با استراتژی کلی بازاریابیت و اولویت‌های کسب‌و‌کارت باشن. در نهایت، دریافت بازخورد از مشتریان و بررسی عملکرد سایت در پلتفرم‌های مختلف نظیر سایت‌های بررسی و ارزیابی مشتری می‌تواند به شما در بهبود استراتژی‌های SEM و افزایش بک لینک‌ها کمک کند. هر گروه تبلیغاتی مجموعه‌ای از کلمات کلیدی و تبلیغات مخصوص به خود را دارد. کلمات کلیدی باید با محتوای تبلیغاتی شما مرتبط باشند تا تبلیغات در زمان جستجو برای آن کلمات، به نمایش درآید. هدف‌گذاری مکانی به شما این امکان را می‌دهد که تبلیغات خود را فقط به افرادی نشان دهید که در یک منطقه خاص یا بر اساس کد پستی خاص قرار دارند.

اگر شرکت شما در مزایده کلمه کلیدی برنده شود، تبلیغ شما بدون توجه به چیزی در اولین SERP نمایش داده می شود. انتخاب کلمات کلیدی مناسب که تبلیغات شما برای نمایش آن‌ها فعال می‌شود به شما کمک می‌کند تبلیغات بسیار بهینه‌سازی شده ایجاد کنید. متأسفانه ، گفتن این کار ساده‌تر از انجام است – گزینه‌های بهینه‌سازی جستجوی صوتی کاملاً محدود هستند. اول‌ازهمه ، کلمات کلیدی طولانی‌تر داشته باشید – این به تبلیغات شما کمک می‌کند تا در نتایج جستجوی بیشتری ظاهر شوند. تحت‌فشار قرار دادن وب‌سایت خود به بالای صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) ممکن است شامل ورودی ارگانیک و تبلیغات پولی مانند تبلیغات PPC باشد. SEO همیشه به‌عنوان تبلیغات ارگانیک در نظر گرفته می‌شود، درحالی‌که نظرات مربوط به SEM با گذشت زمان تغییر کرده است.

در نتیجه، بازاریابی موتورهای جستجو (SEM) ابزاری قدرتمند برای کسب‌وکارهاست که با هدف‌گذاری دقیق و استفاده از استراتژی‌های تبلیغاتی هوشمند، به جذب مخاطبان هدف و افزایش فروش کمک می‌کند. با انتخاب کلمات کلیدی مناسب، بهینه‌سازی صفحات فرود و استفاده از ابزارهای مدیریتی مثل Google Ads و SEMrush، می‌توان به نتایج مثبتی دست یافت. اگرچه SEM به بودجه و مدیریت دقیق نیاز دارد، اما با پیاده‌سازی استراتژی‌های مناسب، این روش می‌تواند راهی مؤثر برای حضور پررنگ‌تر در دنیای دیجیتال و افزایش رقابت‌پذیری در بازار آنلاین باشد. استفاده از تبلیغات PPC یا «پرداخت به ازای هر کلیک» در موتورهای جستجو می‌تواند به شما کمک کند تا در بالای نتایج جستجو نمایش داده شوید. با تعیین بودجه خود و استفاده از کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار خود، می‌توانید مخاطبان را در زمان بسیار کوتاهی جذب کرده و فروش خود را افزایش دهید.

این ابزار بسیار قدرتمند، برای یافتن فرصت‌ها و رتبه‌بندی کلیدواژه‌های دنباله‌دار (Long-Tail) نیز بسیار مناسب است. به عنوان مثال، برای پیدا کردن مکان‌هایی که رقبا تلاش‌های بازاریابی خود را در آن‎جا متمرکز کرده‌اند، می‎توانید از SEMrush استفاده کنید. بدین ترتیب، درمی‌یابید که بهتر است بر روی چه کلیدواژه‎ای سرمایه‌گذاری کنید. در حالت تئوری، این امکان برای شما وجود دارد که کلیدواژه‌ها را درون یک سطل قرار دهید و شانس خود را با یک تبلیغ برای همگی آن‎ها امتحان کنید. اما در این حالت، بیشتر بودجه به کلیدواژه‎‌های پرحجم اختصاص می‌یابد و امتیاز کیفیتتان نزول می‌کند. به همین علت است که تعیین ساختار مناسب برای اکانت Google Ads بسیار مهم می‌باشد.

بااین‌حال، اکنون بازاریابان بیشتر و بیشتر از عبارت “بازاریابی موتور جستجو” فقط برای فعالیت‌های پولی استفاده می‌کنند که این امر SEM و SEO را به دو دسته متفاوت تبدیل می‌کند. سئو یک کار زمانبر است و در مدت کوتاهی نمی‌توانید از طریق آن به مشتریان برسید. پلتفرم تبلیغاتی گوگل گوگل‌ ادز نام دارد و به ما اجازه می‌دهد برای هر کمپین خود چند تبلیغ متفاوت بسازیم. این قابلیت وقتی دسته‌بندی‌های متفاوتی از محصولات و کلمات کلیدی داریم به کارمان می‌آید. برای مثال، یک فروشگاه زیورآلات می‌تواند در کمپین یلدای خود برای هر گروه از محصولاتش یعنی انگشتر، دستبند، گوشواره، گردنبند، نیم‌ست و ست تبلیغی جداگانه بسازد.

این ویژگی‌ها سبب شده‌اند که SEM به یکی از پرکاربردترین روش‌های آنالیز میکروسکوپی در حوزه‌های مختلف علوم مهندسی و پزشکی تبدیل شود. میکروسکوپ الکترونی روبشی (SEM) به روشی پیشرفته برای بررسی سطح نمونه‌های مختلف اشاره دارد. این میکروسکوپ با استفاده از باریکه الکترونی که به سطح نمونه تابیده می‌شود، تصاویر با کیفیت بالا را تولید می‌کند. آزمون توکی یک روش آماری پس از آزمایش است که برای مقایسه میانگین‌های تمام جفت گروه‌ها پس از انجام یک آنالیز واریانس (ANOVA) به کار می‌رود که در وبسایت خاورزاده به طور کامل به آن پرداخته شده است. شما می‌توانید در دوره‌های آموزشی در حوزه‌های هوش تجاری، مدیریت فرایند، مدیریت پروژه، مدیریت چابک و ...

بهره‌گیری از نظرات مثبت و محتوای تولیدی توسط کاربران راضی شما، برای ایجاد محتوای تبلیغاتی، مستقیماً منجر به افزایش نرخ کلیک خواهد شد. راه‌اندازی تست A/B به‌معنای بازاریابی برای گروه‌های مختلفی از مشتریان با ثابت نگه داشتن هستۀ تبلیغات و آزمون و خطای متغیرهای انتخابی‌تان است. در نهایت، راه‌اندازی این مدل تست، به شما کمک می‌کند که CTR هر گروه از تبلیغات را بررسی کرده و متغیری را برگزینید که بیشتر از دیگران، موجب افزایش نرخ کلیک می‌شود. با الگو گرفتن از این موارد و رعایت استراتژی‌های ذکر شده، می‌توانید بازاریابی کسب‌وکارتان را بهینه‌سازی کنید و موجب افزایش نرخ کلیک تبلیغات‌تان شوید. آیا می‌دانید که چگونه می‌توان میزان موفقیت کمپین‌های تبلیغاتی را اندازه‌گیری کرد؟ نرخ کلیک یا Click-Through Rate معیاری برای محاسبۀ مقدار موفقیت‌آمیز بودنِ مارکتینگ برای کسب‌وکارتان است.

به علاوه این‎که، باید بتوانید بین تقاضا (حجم) و بودجه (رقابت) نیز توازن و تناسب ایجاد کنید. برای این‌که بتوانید بازاریابی موتورهای جستجو را به خوبی انجام دهید، باید روی گوگل ادز اکانت داشته باشید و مشخصات شرکتتان را وارد کنید. Google Ads امکانات پیشرفته‌ای مثل هدف‌گذاری دقیق، تنظیم بودجه، و گزارش‌دهی جامع ارائه می‌ده تا بتونی تبلیغاتت رو بهینه‌سازی کنی و بهترین نتیجه رو از سرمایه‌گذاریت بگیری. شاخص‌های کلیدی عملکرد (KPI) مثل تعداد نمایش‌ها، کلیک‌ها، نرخ کلیک (CTR)، تبدیل‌ها و بازگشت هزینه تبلیغات (ROAS) رو رصد کن. از ابزارهایی مثل گوگل آنالیتیکس و پلتفرم‌های SEM استفاده کن تا عملکرد کمپین رو پیگیری کنی و به بینش‌های مفیدی برای بهبود استراتژی دست پیدا کنی. چه کسانی وبسایت شما را مشاهده می‌کنند و چه نیازهایی دارند؟ تحلیل دقیق مخاطبان کمک می‌کند تا بتوانید تبلیغات و محتوای مناسب را طراحی کنید.

CTA به مخاطب اعلام می‌کند که دقیقاً از او چه می‌خواهید و برای یک تجربه کاربری بهتر، او را در چه مسیری هدایت می‌کنید. در صورتی که شناسایایی صحیح و هدف‌گیری دقیقی در هنگام تقسیم‌بندی مخاطبان داشته باشید، احتمال کلیک کردن هر فرد روی لینک‌تان را بالا برده و باعث بهبود CTR تبلیغات‌تان خواهید شد. همچنین، به جذب مخاطب با استفاده از علائم نگارشی صحیح، جملات کوتاه و گیرا، ضرب‌المثل‌ها و بازی با کلمات بپردازید تا آن‌ها را به تبلیغات کلیکی خود، علاقمند کنید. گوگل برای نمایش تبلیغات و تعیین جایگاه آن‌ها در هر لحظه مزایده (Auction) برگزار می‌کند و براساس آن تصمیم می‌گیرد. با این تفاصیل، تمرکز کامل روی سئو و نادیده‌گرفتن تبلیغات (یا برعکس) فقط شما را از خواسته و هدفتان دور می‌کند.

به عنوان مثال، اگر شما برای «دستیار مجازی» تبلیغ می‌کنید، تبلیغات شما ممکن است در جستجوهایی مانند «مدیریت زمان» یا «کمک به شغلی» نیز ظاهر شود. مکان‌های تبلیغاتی در صفحات نتایج جستجو معمولاً در بالا و پایین صفحه قرار دارند و با کلمه “Ad” مشخص می‌شوند که نشان‌دهنده این است که این نتایج تبلیغاتی و نه طبیعی هستند. لینک سایت‌هایی که در بالاترین نتایج صفحه اول گوگل قرار دارند، از نظر کاربران با اعتبار هستند. زمانی که سایت شما با استراتژی‌های رایگان یا غیررایگان SEM در جایگاه‌های اول دیده می‌شود، کاربران بیشتری روی آن کلیک می‌کنند. این کاربران با نام برند شما آشنا می‌شوند و آن را به عنوان یک برند معتبر به ذهن می‌سپارند.

نکته دیگر اینکه سئو یک فرآیند طولانی مدت است اما نتیجه آن ماندگاری بیشتری دارد. البته تاثیر آن هم کوتاه مدت است و با پایان کمپین تبلیغاتی، رو به افول می رود. ایجاد یک صفحه فرود باکیفیت که همراستا با تبلیغات شما باشد، می‌تواند بر این مساله تاثیر بگذارد که تبلیغات شما جزء رتبه‌های اول باشد یا نه. همچنین یک لندینگ پیج خوب، بازدیدکنندگان را ترغیب می کند اقدام خواسته شده را انجام دهند. نمره کیفیت، تعیین میکند که شرکت شما چقدر هزینه برای تبلیغات SEM پرداخت می کند. کارهایی با نمرات بالا نسبت به مشاغلی که نمره پایینی دارند، هزینه کمتری را پرداخت می کنند.

برای بازاریابی موتور جستجوی خود می‌توانید همین کار را با دو کلیک انجام دهید. Google داده‌های مربوط به مخاطبان بازاریابی مجدد موجود شما را جمع‌آوری می‌کند. بهتر از این ، می‌تواند تبلیغات شما را به افرادی که علاقه‌های مشابه دارند نشان دهد. در سال 2019 ، 52 درصد از ترافیک اینترنت در سراسر جهان بر روی دستگاه‌های تلفن همراه ایجادشده است. احتمالاً مشتریان بالقوه شما تبلیغات شما را به جای دسک تاپ در صفحه موبایل مشاهده می‌کنند. میزان ترافیک دستگاه‌های مختلف را پیگیری کنید و سعی کنید بازاریابی موتور جستجوی خود را با رایج‌ترین نوع تنظیم کنید.

در ادامه، برخی از مهم‌ترین استراتژی‌های افزایش CTR را برای‌تان شرح می‌دهیم. «درآمد خوبی از فروش در کانال روبیکا به دست می‌آورم» یا «با تولید محتوا و تبلیغ در کانالم در روبیکا،... استراتژی‌های هوشمند بیدینگ مثل رانندگی با خودروی دنده‌اتومات کار را خیلی راحت می‌کنند؛ ولی ممکن است آن قدر بید را... با همهٔ این‌ها، آیا تبلیغات به‌تنهایی جای سئو را پر می‌کند؟ بیایید ببینیم. به این مشکل، بلاکرهای تبلیغات را هم اضافه کنید؛ چون ممکن است برخی بلاکرها باعث شوند مخاطب تبلیغ شما را نبیند و به هدف خود نرسید.

دلیلش هم روشن است؛ چون تبلیغات را بر پایهٔ کلمات کلیدی مرتبط و نزدیک‌ به‌ فروش اجرا می‌کنید و مخاطبانی را هدف می‌گیرید که قصد خرید دارند. از آنجایی که کمپین های بازاریابی موتورهای جستجو خیلی سریع فعال می شوند، آنها همچنین راهی عالی برای به دست آوردن بینش در مورد خواسته های مخاطبان شما هستند. در حالت ایده‌آل، با گذشت زمان، استراتژی سئوی شما شروع به ایجاد ترافیک با کیفیت کافی برای کلمات کلیدی مهم می‌کند که می‌توانید کمپین‌های پولی روی آن‌ها را کاهش دهید یا حتی آن را متوقف کنید. تفاوت اصلی این است که بهینه سازی موتورهای جستجو به ظاهر شدن در SERP با پرداخت هزینه برای قرار دادن تبلیغات در آنها اشاره دارد، در حالی که SEO به هر کاری که برای نمایش در SERP انجام می دهید اشاره دارد. در SEM تا زمانی که هزینه‌های تبلیغات را پرداخت کنید، وب‌سایت شما دیده می‌شود.

می‌توانید از تست‌های A/B استفاده کنید تا تاثیر تغییرات کوچک مانند عنوان تبلیغ، متن تبلیغاتی یا طراحی صفحه فرود را ارزیابی کنید. این روش به شما کمک می‌کند تا بفهمید کدام تغییرات نتایج بهتری ارائه می‌دهند. بر اساس داده‌ها و اطلاعاتی که از عملکرد کمپین به دست آوردی، استراتژی SEM خودت رو مرتباً بهینه کن. نسخه‌های مختلف تبلیغات، طراحی صفحات فرود و استراتژی‌های هدف‌گذاری رو تست کن تا کارایی کمپین و بازدهی سرمایه (ROI) رو بهتر کنی. تست A/B انجام بده، پیشنهادات قیمتی رو تنظیم کن، هدف‌گذاری کلمات کلیدی رو اصلاح کن و تصمیماتت رو بر پایه داده‌ها بگیر تا عملکرد کلی کمپین رو بهبود بدی. با هدف‌گذاری دستگاه، می‌توانید تبلیغات خود را تنها برای کاربران دستگاه‌های خاص مانند تلفن‌های همراه، تبلت‌ها، لپ‌تاپ‌ها یا دسکتاپ‌ها نمایش دهید.

برای اطلاعات بیشتر در مورد ایجاد و بهینه‌سازی سایت، به طراحی وبسایت مراجعه کنید. هنگامی که بهترین کلمات کلیدی را برای هدف‌گذاری انتخاب کردید، وقت آن است که شروع به فکر کردن در مورد “نحوه جذب مخاطب” خود کنید زیرا که برای انجام آن کلیک‌ها مهم هستند. کلمات کلیدی انتخاب شده شما تعیین می‌کند که مخاطب شما چگونه (به راحتی) شما را پیدا کند و همچنین میزان موفقیت تبلیغ شما، به تعداد جستجوگران مربوط می‌شود. علاوه بر بهبود رتبه و نمایش سایت، SEO شامل بهینه‌سازی عناصر داخلی و خارجی وب‌سایت نیز می‌شود. این فرایند شامل بهینه‌سازی کدهای وب‌سایت، سرعت بارگذاری، ساختاردهی مناسب لینک‌ها، استفاده از کلیدواژه‌های مناسب و محتوای مفید و باکیفیت است.

شرکت‌ها همیشه و به‌طور مداوم در تلاش هستند که سایت و محتوای خود را مطابق با استانداردهای موتورهای جست‌وجو بهینه‌ کنند تا در رتبه از رقبای خود جلو بزنند. حتی بعد از موفق‌شدن و لینک یک صفحه ‌شدن هم کار تمام نمی‌شود و آن‌وقت باید در تکاپو باشند که جایگاه خود را به دیگران نبازند. ولی وقتی تبلیغات به سئو اضافه می‌شود، شما می‌توانید نتایج خود را در لحظه رصد و عملکرد را بهینه‌سازی کنید. این مسئله تا حدود زیادی ضعف سئو در این زمینه را پوشش می‌دهد تا بتوانید با خیال راحت از جبران سرمایه، روی سئو تمرکز کنید. در تبلیغات کلیکی گوگل (PPC) که کلاً ترافیک رایگانی در کار نیست و به‌ازای هر کلیکی که روی تبلیغ می‌شود، باید پول بدهید.

وقتی کاربرها اون کلمات رو توی موتور جستجو یا پلتفرم‌هایی مثل فیسبوک وارد می‌کنن، تبلیغ تو نمایش داده می‌شه و تو برای هر کلیک پول پرداخت می‌کنی. بله، Google Ads یکی از ابزارهای اصلی SEM محسوب می‌شود که به کسب‌وکارها امکان می‌دهد تبلیغات خود را در صفحات نتایج جستجوی گوگل به نمایش بگذارند. کلمات کلیدی منفی به شما این امکان را می‌دهند که تبلیغات خود را از جستجوهایی که به نظر می‌رسد برای کسب و کار شما مناسب نیستند، مستثنی کنید. به عنوان مثال، اگر شما برای «دستیار مجازی» تبلیغ می‌کنید و نمی‌خواهید در جستجوهای «دستیار مجازی ارزان» ظاهر شوید، می‌توانید کلمه کلیدی «ارزان» را به عنوان کلمه کلیدی منفی اضافه کنید. Bing Ads پلتفرم SEM دیگری است که با 3 میلیون جستجوگر در ارتباط است که گوگل به آن‌ها دسترسی ندارد. SEM مخفف عبارت «Search engine marketing» به معنای بازاریابی موتور جستجو است.

مدل PPC هم یه جوریه که فقط وقتی پول پرداخت می‌کنی که کاربر واقعاً روی تبلیغت کلیک کنه. این روش بهت کمک می‌کنه تا به‌صرفه و موثر با مخاطبای هدفت ارتباط برقرار کنی و نتیجه بگیری. تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC) یکی از مؤثرترین راه‌ها برای جذب ترافیک سریع به سایت است. اطمینان حاصل کنید که تبلیغات شما برای جلب توجه و ایجاد علاقه در مشتریان به‌طور مؤثر نوشته شده‌اند. این فاکتور میزان پولی را که شما آماده‌اید برای هر کلیک روی تبلیغ خود بپردازید، تعیین می‌کند.

بر اساس این داده‌ها، ممکن است نیاز به تنظیماتی در کمپین‌ها، بودجه‌ها، یا استراتژی‌های کلمه کلیدی باشد تا عملکرد بهبود یابد. بنابراین احتمالا منصفانه است که وقتی برای بازاریابی موتور جستجو برنامه‌ریزی می‌نمایید، به تبلیغ جستجوی گوگل فکر می‌کنید. تبلیغ جستجوی پولی در گوگل، که از قدرت سیستم عامل‌های محبوب جستجو برای پخش پیشنهاد شما در حالی که مخاطبان شما (افرادی که آن پیشنهاد را جستجو می‌کنند) به طور خاص آن را در نظر دارد، بسیار مفید است. استراتژی تبلیغات کلیکی یا همان PPC با انتخاب کلیدواژه مناسب و قدرتمند برای مناقصه شروع می‌شود. به عبارتی بهتر، ببینید که می‌خواهید تبلیغتتان در ازای جستجوی چه کلماتی نمایش داده شود.

فراموش نکنید تبلیغات نتایج به‌مراتب سریع‌تری به همراه دارد؛ چراکه به‌محض ساختن کمپین گوگل ادز و تایید تبلیغ توسط گوگل، این شانس را دارید که در صفحهٔ نتایج ظاهر شوید. پس با حذف تبلیغات، فقط باعث می‌شوید که حضورتان در صفحهٔ نتایج جستجو به تعویق بیفتد. چرا سایر صفحه‌ها اهمیت کمتری دارند؟ هدف شما جذب حداکثری ترافیک است که در بالا دیدیم، بیشترین کلیک هم برای تبلیغات و رتبه‌هایی برتر (۱ تا ۳) است. البته همچنان با توجه به آورده‌ای که دارد، در صورتی که درست اجرا شود، می‌توان هزینه‌ها را مدیریت کرد. در آخر هم با انتخاب یک عنوان و متن (دیسکریپشن) تبلیغ جذاب، تعیین آدرس صفحهٔ لندینگ و چگونگی نمایش لینک در نتایج جستجو، شکل نهایی تبلیغ‌تان را بسازید.

ممکن است حتی کلی هزینه کنید و دوباره مجبور شوید استراتژی خود را تغییر دهید تا بالاخره به رتبه‌های بالا برسید. با سئو چند ماه تا چند سال طول می‌کشد که به صفحهٔ اول نتایج برسید و ترافیک سایت را افزایش دهید؛ به‌خصوص اگر سایت شما جدید باشد. پس بیشترین ایمپرشن و کلیک در عبارت‌های بالا به درد ما می‌خورد، نه این عبارت. با کمک این آمار و ارقام، می‌توانید ثانیه به ثانیهٔ کمپین را رصد و در هر مرحله‌ای که بهینه‌سازی نیاز بود، در لحظه اقدام کنید. از لحظهٔ شروع کمپین تبلیغات تا پایان آن، هر گزارشی که از گوگل‌ادز بخواهید، تمام‌وکمال در اختیار شما قرار می‌دهد. مثلاً می‌توانید تعیین کنید که تبلیغ شما را فقط خانم‌های ۱۸ تا ۲۳ ساله که کلمهٔ «خرید گوشی اپل» را در موبایل جستجو می‌کنند، ببینند.

تنها با مطالعه بخش بلاگ مهدی عراقی میتوانید سطح سواد دانش خود را اگر که تازه کار هستید به طرز چشمگیری افزایش دهید. اگر آگهی شما با صفحه مقصد شما مطابقت نداشته باشد ، افراد بدون خرید ازآنجا خارج می‌شوند. از طرف دیگر ، صفحه فرود و آگهی هماهنگ منجر به افزایش 39 درصدی در تبدیل می‌شود. با استفاده از تایمر شمارش معکوس در Google Ads ، عنصری از کمبود را به کمپین‌های خود اضافه کنید. در حالی که CTR نشان می‌دهد که چند نفر روی لینک شما کلیک کرده‌اند، نرخ تبدیل نشان می‌دهد که چند تا از این کلیک‌ها به نتیجۀ دلخواه شما منجر شده است.

آیا می‌دانید طراحی یک لندینگ پیج خوب تا چه حد بر افزایش فروش تأثیر می‌گذارد؟ درواقع یکی از مهم‌ترین اهداف راه‌اندازی صفحات فرود، ترغیب مشتریان بالقوه به خرید محصول یا خدمات است. چراکه لندینگ پیج، ویترین یک وب‌سایت محسوب می‌شود و کاربران از طریق این صفحه، به خواسته موردنظر خود دست پیدا می‌کنند. به عبارت دیگر، اگر لندیگ پیج مناسبی را طراحی کنید، نه‌تنها از سردرگمی کاربر جلوگیری می‌کنید بلکه او را دقیقا به چیزی که دنبال آن است، می‌رسانید. اگر کاربران روی تبلیغ شما کلیک کنند اما خریدی انجام ندهند یا اقدامی که شما انتظار دارید را انجام ندهند، نرخ تبدیل پایین خواهد بود. این مسئله نه‌ تنها به هدررفت بودجه منجر می‌شود، بلکه می‌تواند رتبه تبلیغات شما را نیز کاهش دهد.

برخلاف SEM که شامل تبلیغات پولی است، SEO به صورت ارگانیک عمل می‌کند و هدف آن جذب ترافیک طبیعی از موتورهای جستجو است. در نهایت، بازاریابی موتورهای جستجو به شما امکان می‌دهد تا به طور موثری کسب و کار خود را به مراحل بعدی رشد و توسعه برسانید. در کل، تفاوت بین SEM و SEO در روش و رویکرد آن‌ها در بهبود نمایش وب‌سایت در موتورهای جستجو است. SEM از تبلیغات برای جذب ترافیک استفاده می‌کند، در حالی که SEO با بهینه‌سازی و مدیریت مناسب وب‌سایت به ترافیک طبیعی، ارگانیک و رایگان می‌انجامد. برای کسب نتیجه مطلوب، ممکن است نیاز داشته باشید که هر دوی این روش‌ها را به صورت همزمان و هماهنگ در استراتژی بازاریابی آنلاین خود در نظر بگیرید. مزیت اصلی SEM این است که به شما امکان می‌دهد در بخش اول صفحات نتایج جستجو، به راحتی ظاهر شوید و ترافیک بالایی را در مدت کوتاهی به وب‌سایت خود جذب کنید.

استفاده از برچسب‌های H1 تا H4 برای عناوین، توضیحات متا و استفاده از تگ alt برای تصاویر می‌تواند به رتبه‌بندی صفحات شما کمک کند. این تگ‌ها یا برچسب‌ها به موتورهای جستجو کمک می‌کنند تا ساختار و محتوای صفحه مورد نظر را بهتر درک کنند و نتایج جستجو را بهتر به کاربران نمایش دهند. سرعت بارگذاری صفحات وب‌سایت شما یکی از عوامل مهم در رتبه‌بندی موتورهای جستجو است. با بهینه‌سازی عکس‌ها، فشرده‌سازی فایل‌ها و استفاده از سرورهای قدرتمند می‌توانید بهبود قابل توجهی در سرعت بارگذاری صفحات وب‌سایت خود ایجاد کنید. سئوی آف‌پیج شامل ایجاد لینک‌های ورودی (Backlink) و بهینه‌سازی ساختار لینک‌دهی است.

SEO به تمام فرآیندهایی می‌گویند که به صورت ارگانیک و بدون هزینه تبلیغات برای کسب رتبه انجام می‌شود. تبلیغ‌هایی که امتیاز بالاتری دارن، با هزینه کمتری می‌تونن جایگاه بالاتری توی نتایج جستجو داشته باشن. رقبای خود را زیر نظر بگیرید و بک‌لینک‌هایی که آن‌ها دارند را تجزیه‌وتحلیل کنید. برای افزایش ترافیک سایتتان زحمت زیادی کشیده‌اید و هزینه کرده‌اید، اما هنوز فروش بالایی ندارید؟ معلوم نیست مشکل از کجاست؟ اصلا چگونه ممکن... مجموعه آسان ادوردز متشکل از تیمی کوچک با 2 دفتر در تهران و استانبول است که از سال 1396 در زمینه تبلیغات بر بستر اینترنت فعالند.

این ابزارها به شما کمک می‌کنند که بفهمید کدام بخش‌ها نیاز به بهبود دارند. ایجاد یک کمپین مؤثر نیاز به تحقیق و استراتژی پیش و پس از ایجاد کمپین دارد. تاکتیک‌های زیر می‌توانند کمپین شما را بهینه کنند، در نتیجه می‌توانید مشتری بیشتر پیدا کنید و بودجه خود را افزایش دهید. استفاده از این ویژگی‌ها می‌تواند باعث جذب توجه بیشتر به تبلیغات شما شود و در نتیجه، نرخ کلیک (CTR) را افزایش دهد. با هدف‌گذاری جدول زمانی، می‌توانید زمان نمایش تبلیغات خود را به ساعات خاصی از روز یا روزهای خاصی از هفته محدود کنید.


خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری