گروه فلسفه اسلامی – دانشگاه آل طه

بررسی و تبیین ماهیت و حقیقت نفس انسان یکی از مهمترین مسائل فلسفی و عرفانی است. این در حالی است که دیگر شرایط مهجوریت فلسفه اسلامی سپری شده و سالهای متمادی است کرسیهای فلسفی در داخل و یا کنار حوزههای علمیه و دانشگاهها برقرار است. در روایتی از امیر المؤمنین علی(ع) آمده است که «خُذِ الحکمه أنّی کانت فإنّ الحکمه فی صدر المنافق فَتَلجلَجُ فی صدرهِ حتی تَخرُجَ فَتَسکُنَ الی صَواحِبِها فی صدر المؤمن» یعنی رفتار، گفتار و نوشتار حکیمانه را هر کجا دیدید اخذ کنید و نگاه نکنید که گوینده این کلمه حکیمانه خود به آن عمل می کند یا خیر، مؤمن است یا منافق.

او همچنین گردش خون را توضیح داد اما به این نتیجه اشتباه رسید که گرمای قلب خون را منبسط میکند و باعث دفع آن به داخل رگها میشود. بدین منظور باید در حوزه نظر، وجه تجردی را نیرومند ساخت و در ساحت عملی، تخلق را شکل داد. بنابراين، جنگى بين آن ها رخ نمى داد. این سیر تعینات و تطورات در مفاهیم عقلی، شبکه ای را پدید می آورد که مفاهیم ساکن تبدیل به مفاهیمی می شوند که دائماً تعین و تنازل و تناظر پیدا می­کنند و آن مبنا و مفهوم محوری­ای که این شبکه را هماهنگ می­کند و تعارضات و تناقضات این شبکه را بر می­دارد، مفاهیم نظری، بنیادی و پایه­ای فلسفه است.

در نهایت برند می تواند بر اساس سیاست های بنیانگذاران به یکی از شخصیت های بالا و یا ترکیبی از آن ها تبدیل شود. ببینید به نظر بنده، یک سامانهای باید طراحی شود که طرح آن هم نوشته شده است و خود حقیر مجری کار بودم و نوشتیم و به شورای عالی هم از طریقی تقدیم شده است. اگر بخواهیم به زبان ساده بیان کنیم برند نامیست که گروهی از مردم عاشق آن باشند. کتاب اگرچه در سنت تحلیلی نوشته شده اما موضوعات آن موضوعاتی عینی همچون زندگی، مرگ، نسبی انگاری یا موضوعات ساده تری همچون نیاز به خواب یا مسائل جنسی بپردازد.

مجتهدي در پايان، با بيان اينكه بايد امكانات گذشته خود را بشناسيم و بفهميم، تاكيد كرد: تاريخ گذشته ما پر از امكانات است، امكانات واقعي گذشتگان را بشناسيم و بر اساس آن آينده واقعي خود را بسازيم و گسست را هم بشكافيم. 2- دومين حكمى كه در آيه بيان شده است كه:” آنها بايد خمارهاى خود را بر سينههاى خود بيفكنند” (وَ لْيَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلى جُيُوبِهِنَّ). مقصوداز آداب، تجويد و صوت و لحن نيست که آن نيز در جاي خود ارزشمند است، بلکه منظورآدابي است که رعايت آنها باعث نتيجه بخش شدن تلاوت قرآن مي شود. از بررسی متن مقاله میتوان چنین استنباط کرد که فلسفه از جمله علوم و معارفی است که آموختن آن انسان را در خودشناسی و خودسازی یاری میدهد.

حال سؤال این است که اگر ماده همیشه بوده و ثابت خواهد بود، کون و فساد در چه چیزی رخ میدهد؟ يعنى در مورد مسائل مختلف، يك پيشنهاد ثابت عملكردى نداريم. در پاسخ بايد گفت كه خير، هدف از ازدواج اين مسائل نيست. جوان در پى رسيدن به استقلال فكرى است؛ براى جبران نواقص و تأمين نيازهاى بى شمار خود به سوى ازدواج سوق داده مىشود و با گزينش همسرى مناسب و شايسته موجبات رشد و تكامل خويش را فراهم مىكند. اگر اجازه رشد به فرهنگمان ندهيم، ريشههاي اصلي را خراب ميكنيم، ريشههاي اصلي بايد تغذيه كنند، خود را بسازند و باقي بمانند.

4 – ارزش برند شما را رشد داده و حفظ می کنیم. اهميت اين كار پيش رو، در آن است كه، به فرزند شما امكان مى دهد تا به طرح سوال بپردازد و يا اگر سوالى را مطرح كرديم، خود به دنبال پاسخش باشد. برای همین است که آنتوان دوسنت اگزوپری در کتاب شازده کوچولو چنین می گوید: ((آدم ها عادت دارند همه چیز را حاضر و آماده از مغازه ها تهیه کنند، اما چون مغازه ای نیست که دوست معامله کنند، آدم ها مانده اند بی دوست.)) بنابراین شخصیت برند براساس نیازهای جامعه مخاطبین مد نظر برند ساخته می شود تا با آن ها دوست شده، به آن ها عشق بورزد و با هدیه کردن حس مهم بودن به مردم، آن ها را عاشق خود سازد.

احساساتى مانند: غم، شادى، رنج، لذت، اميد، نااميدى، خشم، آرامش، حس بدبختى، حس خوشبختى، نگرانى، آسودگى، خجالت، به خودبالندگى و خيلى حالات ديگر را؛ همه را يكجا باعث می شود. یکی از مهمترین خصوصیات یک برند انتقال حس مهم بودن به مردم و مخاطبان خود می باشد. در اين مورد معيارهاي فيلسوف بهطور كلي عبارت خواهند بود از: 1- هماهنگي و 2- جامعيت؛ او بايد ارایه تصويري جامع و نظاممند از تجربه انساني و جهان را وجهه همت خويش قرار دهد، تصويري كه در آن توصيف اين امور تا آنجا كه در حوزه توصيف ممكن است آمده باشد. ما می دانیم که مرد برای رفع نیازهای روزمره از برندها خرید نمی کنند، آن ها برای رفع نیازهای احساسی، روحی و عاطفی از برندها خرید می کنند.

از اين رو، اسلام پوشش را ملاك برتري زن معرفي كرده است (قاضي، 1387: 97-98).. بنابراين، حيا و عفاف، تدبيري است كه خود زن با يك نوع الهام براي گرانبها كردن و حفظ موقعيت خود در برابر مرد به كار برده است. خواجه نصيرالدين طوسي از آن جمله است؛ او دانشمند است، فيلسوف و رياضيدان است، علم سياست سرش ميشود و اصلا رجل سياسي است. به قولی ارسطو وقتی علم را ابداع می کرد تازه اول کار بود. به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاعپرس، حجتالاسلام محسن عباسی ولدی در برنامه «بدون توقف» با اشاره به اینکه درست است سن ازدواج بالا رفته، ولی به این کلیت نمیشود قبول کرد که جوانان نمیتوانند ازدواج کنند، گفت: در واقع موانعی سر راهشان است که برخی نمیخواهند آن موانع را بردارند و مطلب دیگر اینکه هر چیزی که در خصوص مدارا و آسانگیری گفته میشود ربطی به تلاش و کوشش مسئولان ندارد برنامه و وظیفه و کار مسئولان متفاوت است و باید تمام تلاششان را بکنند که ازدواج سهل و آسان شود.

از نظر بنده تحول در فلسفه را می توان در چند عرصه دنبال کرد : یک. او با چه كوشش و زرنگي باورنكردني موفق به انجام خيلي كارها ميشود هرچند كه البته تعصب فوقالعاده شيعي دارد چون در جوانياش قتل عام شيعيان را به چشم ديده است و لذا شمشير را از رو بسته است. این هویت با استفاده از ساخت ظاهری منحصر به فرد برای برند از طریق نمادها، رنگ ها، شعارها، بسته بندی، دکور و… مدیریت برند موظف است تا طی جلسات مختلف و با توجه به سیاست ها، خواسته ها و اهداف صاحبان برند، هویت خاص و منحصر به فردی را برای یک برند به وجود آورد.

1- هویت اصلی: جنبه اصلی که پایه و اساس مراحل بعدی در برندسازی خواهد بود و شامل ارزش ها، اصول و اعتقادات برند است که طی جلسات گفتگو با صاحبان برند استخراج می شود. برای مثال نوشابه های کوکاکولا، فانتا و اسپیریت همه توسط یک کمپانی تولید می شوند اما بر اساس سیاست های کمپانی هویت های متفاوتی دارند. حیات نظرى و عملى ایشان گواه صادقى است بر این که ایشان در عرصههاى مختلفى وارد شدهاند. » ارسطو انتقادات دیگری نیز بر مُثل افلاطون وارد می کند. وي افزود: نكته آخر كه ميخواهم بگويم ناظر بر مقالهاي است كه دوبار هم چاپ شد و البته زياد از آن راضي نيستم.

از طرفی دیگر برند نامیست که مردم خود را با آن معرفی می کنند و برای اثبات برتری آن به دیگران می جنگند. توجه داشته باشید که چتر برند و معماری یکپارچه برند، خود از زیر مجموعه های خانه ی مارک دار در برندسازی محسوب می شوند و برند تأیید شده و معماری محصول محور از زیر مجموعه های خانه ی مارک ها می باشند که استراتژی تأیین نوع و نحوه برقرای ارتباط برند با مخاطبان و تصویر ذهنی آن ها در رابطه با برند را در دراز مدت تعریف و تأیین می کند.

برند نامیست که گروهی از مردم عاشقانه از آن حمایت می کنند. عاشق به جز معشوق به چیز دیگری توجه نمی کنند، برای او می جنگد، او را مقایسه نمی کند و تا پای جان از او حمایت می کند، بنابراین اگر مردم عاشق شما باشند و برای شما رقیبی نبینند، شما صاحب یک برند خواهید شد. عشق و دوستى، بسيارى از احساسات را با هم در بر می گيرد. بنابراین همانگونه که خود وادیا هم معترف است دقت ارسطو بر جزئیات، باعث میشود که برخلاف «مُثُل افلاطونی»، «صُوَرِ» وی قائم به ذات نباشد و در عوض بر عالم محسوسات متکی باشد.

دیدگاهتان را بنویسید