واقعی یا نمایشی بودن کشتی کج

چنانکه میدانیم سیستم فسفاژن اگر چه قادر به تامین انرژی ناگهانی و زیاد است لیکن به جهت محدودیت در سوخت خود پس از۵ الی ۱۰ ثانیه غیر فعال می شود و عضلات به سیستم اسید لاکتیک بر میگردند. سوخت اولیه این سیستم می تواند هر سه نوع مواد پایه غذایی ( کربوهیدرات ، پروتئین و چربی ) را شامل شود. فاز اول- در این مرحله آغازین، تمرینات بدنسازی بصورت عمومی در سالن بدنسازی پی گرفته شود. قوانین دیگری هم وجود دارند ولی چون در بازي مطرح نیستند نیازی به طرح آن نیست. نکته بعدی هم زمان انتخابات در بهار یا مهر ماه مشخص شود تا طبق آن جلو برویم.

در ادامه فعالیت سنگین، تجمع اسید لاکتیک در عضلات و خون بتدریج افزایش یافته و به مراتب بیشتر از میزان دفع آن می گردد که ادامه این روند به شدت محیط سلولهای عضلانی و جریان خون را که در حالت عادی کمی قلیایی هستند به سمت اسیدی شدن هدایت می کند. نوع، شدت و زمان فعالیت عضلانی است که چگونگی و میزان استفاده از هر سیستم تامین انرژی را در هر زمان مشخص میسازد. برنامه تمرینات مقاومتی ( Resistance Training ) اولین جزء مهم در طراحی تمرین رشته کشتی است.

طراحی واجرای این نوع تمرینات با بالا بردن آستانه اسید لاکتیک بدن ورزشکاران، سلولهای عضلات را در برابر تجمع اسید لاکتیک مقاومتر کرده و باعث افزایش قدرت عضلات میشوند. به جای بالا بردن قدرت و قوی کردن عضلات کلاس کشتی گرغتن خود را بالا ببرید. او در سال ۲۰۰۱ به عنوان بزرگترین ورزشکار بلاروسی قرن بیستم انتخاب شد و یکی از ۱۰ نفری بود که وارد تالار مشاهیر فیلا شد. در وزن 82 کیلوگرم باید کیوان رضایی نفر اول رقابت قهرمانی کشور در گروه الف را در کنار مهدی را شانس نخست برای رسیدن به مرحله نهایی و دوبنده تیم ملی دانست، هر چند شاید باید منتظر حضور قادریان در این وزن نیز باشیم.

در مورد رشد ورزش، ژاپنی ها اصطلاح “شانهای” را به کار می برند که منظور از آن، توجه و پیشرفت تمامب رشته های ورزشی به صورت یکسان در این کشور آسیایی است. وی ادامه داد: حالا اشتباه کردیم و انتخابات 17 اسفند لغو شد، حق نیست به خاطر تعویق انتخابات به اعضای هیئت اجرایی مانند رحیمی توهین شود، همه ما یک روز از ریاست فدراسیونها میرویم و باید حرمتها حفظ شود. ادامه این افزایش بتدریج بالاتر از آستانه اسید لاکتیک رفته، ورزشکار را با کاهش قدرت و درد درعضلاتبدن و کاهش سطح هشیاری مواجه میکند که کیفیت ادامه مبارزه را با مشکل روبرو میسازد.

از طرفی تمرینات دویدن متوالیبه مدت طولانی ( بیش از ۳۰-۴۰ دقیقه ) در کنارافزایش توان استقامت می توانند باعث کاهش قدرت مطلق عضلات شوند. گاهی دیده شده که ورزشکاری بیش از ۱۰ یا۱۲ کیلوگرم وزن کم کند. همین جایگاه است که ضرورت حمایت از حسن یزدانی و مجموعه ورزشیاش را بیش از پیش نشان میدهد. ما باید برنامههای سال آینده را تصویب کنیم و این درست نیست که هرکسی صحبت میکند.

اینکه برای یک ورزش بیهوازی، چه میزان از تمرینات هوازی می تواند موثر باشد هنوز نیز به درستی روشن نیست اما ثابت شده است تمرینات هوازی بصورت Interval Sprintقادرند تا حداکثر ظرفیت سیستم انرژی هوازی را ایجاد نمایند. با توجه به انتخاب شهاب قوره جیلی از ایران در وزن ۱۳۰ کیلوگرم، امکان برخورد این ۲ کشتی گیر ایرانی که البته یکی از آنها با ملیت آذربایجانی روی تشک می آید، وجود دارد. از امور خارجه و دستگاههای امنیتی میخواهم نظر بدهند که آیا این برخورد درست است؟ اگر دوستانه است این چه دوستانه برخورد کردن است؟

یک قسمت بسیار مهم از هر برنامه تمرینی ، رعایت میزان مشخص و مناسبی از استراحت در طول تمرین وطی دوره ریکاوری است. ●تکرار بین ۵ الی ۱۰ بار در هر روز و کلاً ۲ روز در هفته. میزان شدت وطول هر کدام از تمرینات به همراه کیفیت و طول مدت استراحت و ریکاوری بین تمرینات و نیز میزان تکرار هر گروه از تمرینات، برنامه تمرینی ویژه ای را برای هر سیستم انرژی مشخص میکند ولی به عنوان یک اصل کلی کلیه تمرینات باید به گونه ای باشند که ایجاد درد عضلانی نکنند.

اسیدوز با کاستن از فعالیت آنزیمهای موثر بر چرخه تولید انرژی و نیز با ایجاد اختلال در انقباض تارهای عضلانی موجب کاهش قدرت انقباض عضلات و نهایتاً کاهش قدرت، توان واستقامت عضلات بدن میشوند.در چنین شرایطی است که نقش تمرینات قدرتی و بدنسازی علمی کشتی گیران اهمیت خود را نشان میدهند. سیستم انرژی هوازی علاوه بر اینکه در تمام مراحل فعالیت بدنی میتواند در تولید انرژی مورد نیاز نقش موثری داشته باشد، نقش بسیار مهمی در مرحله ریکاوری عضلات چه در حین فعالیت و چه بعد از آن به عهده دارد .

در این لحظه انرژی مورد نیاز پاهای او به شدت افزایش می یابد و عضلات او به جهت تامین این نیاز شدید و فوری به استفاده از سیستم انرژی فسفاژن رو می آورند. و میآورند. این در حالی است که عضلات در نواحی اندام تحتانی، همچنان از سیستم انرژی هوازی استفاده میکنند. عضلات بالاتنه بیشتر درگیر حرکات مقاومتیوعضلات اندام تحتانی بیشتر درگیر حرکات ناگهانی شدید و انفجاری هستند. روشهای تمرینی که در هر فاز مورد استفاده قرار می گیرند میبایست بگونه ای انتخاب شوند تا کلیه اندامها و عضلات اصلی درگیر در جریان رقابتهای کشتی را در برگیرند. از دیگر مشکلاتی که برای کشتی گیرها رخ می دهد، بروز خون مردگی در نواحی مختلف بدن است.

همانطور که قبلاً ذکر شد، کاربرد دیگر تمرینات هوازی در رشته کشتی کاستن از وزن بدن میباشد. به بیان دیگر عضلات بالاتنه بیشتر متکی بر سیستم انرژی اسیدلاکتیک و عضلات پایین تنه بیشتر متکی بر سیستم انرژیفسفاژن هستند. در طراحی تمرینات ورزشی رشته کشتی توجه به برنامه ریزی مناسب به جهت کنترل وزن بدن بسیار حیاتی است. فازسوم- هدف از تمرینات این مرحله تکمیل و افزایش قدرت وتوان عضلات بدن کشتی گیر با توجه به نوع و تکنیک های خاص ورزشکار است.

ماحصل اجرای درست این تمرینات، ارتقاء قدرت و توان عضلات و افزایش مقاومت در برابر تجمع اسید لاکتیک بدن است. حریف مقاومت میکند و کشتی گیر ما مترصد فرصتی است تا به ناگهان زیر را کشیده و حریف را به خاک ببرد. الف: لباس بادی (قرمز- آبی )که از دو تیکه شامل شلوار رکاب دار و بالا تنه آستین دار ،تشکیل شده است، و کلاه بادی که به لباس بادی آستین دار متصل بوده و کاملا موهای سررا پوشش می دهد . کشتی گیرانی که در آستانه رقابتهاتصمیم به کاهش وزن خود می گیرند و میزان غذای روزانه خود را کاهش میدهند، با کمبود مواد قندی وخالی شدن ذخیره های گلیکوژن مواجه میشوند که این خودمیتواند راندمان ورزشی شان را به شدت کاهش دهد .

دیدگاهتان را بنویسید